۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۴۶۰۹۱۱
نمایشگاه مطبوعات؛

محبی نیا: قوا در عمل به اقتصاد مقاومتی کارنامه خوبی ندارند

نایب رییس کمیسیون برنامه بودجه مجلس گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از همین بودجه کار را شروع کنیم که درست تنظیم نشده و ردیف های بسیار غیرضروری دارد که در بودجه وارد شده است.
محبی محبی نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جهانبخش محبی نیا، نایب رییس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از غرفف خبرگزاری رسا در نمایشگاه مطبوعات تهران با بیان این که دولت و مجلس در امر پرداختن به اقتصاد مقاومتی از نقطه نظر مفهومی نمره بیست کسب کردند، گفت: دولت، مجلس و قوه قضاییه در اقدام و عمل نمره زیر ده داشته و وضعیت خوبی ندارند.

وی بر ضرورت رفع دغدغه های مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیان داشت: اقتصاد مقاومتی یک راهبرد اساسی است و می بینیم در عمل توجهی به آن صورت نمی گیرد و تمام کردن روال عادی کار به اقتصاد مقاومتی سبب ایجاد انحراف می شود.

محبی نیا خاطرنشان کرد: اگر اقدام ما بعد از آموزه های نئوکلاکسیک ها یا کلاسیک ها بوده است و قبل از ما عده ای رفتند و ما برویم جواب نگیریم سبب ایجاد ناامیدی می شود.

نایب رییس کمیسیون برنامه بودجه مجلس ادامه داد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از همین بودجه کار را شروع کنیم که درست تنظیم نشده و ردیفهای بسیار غیرضروری دارد که در بودجه وارد شده است که ضرورت دارد حذف شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از ارگان های خصوصی و شخصیتهای حقیقی از این بودجه پول می گیرند که باید حذف شود و این پول همه ملت ایران است که نیاز بوده به بهترین نحو ممکن مدیریت شود.

محبی نیا بر ضرورت مدیریت شایسته بر پول در کشور اشاره کرد و بیان داشت: اگر بودجه را اصلاح کنیم در اقتصاد مقاومتی اثرگذاری خوبی ایفا می کند که نیاز است به آن توجه شود.

نایب رییس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: مدیریت کسب و کار و اصلاح نظام بانکی از جمله امور ضروری و اساسی است که ضرورت دارد توجه شایسته ای نسبت به آن صورت گیرد.

وی با اشاره به سخنی از قرآن کریم اظهار داشت: در این کتاب نورانی بیان شد آن افرادی که آلوده به ربا شوند محارب با خدا و رسول خدا هستند که اثرات جنگ با خدا در جامعه سبب ایجاد بزهکاریهای اجتماعی می شود.

محبی نیا تصریح کرد: ضرورت دارد در راستای اصلاح نظام بانکی کشور اقدامات شایسته ای صورت گیرد که سرچشمه ها را پاک نکنیم همین می شود که باید تناول را با لباس حلال بپوشانیم و با تفکرات و راههای حرام نمی توانیم به نقطه مورد نظر دست پیدا کنیم.

نایب رییس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس افزود: اقتصاد مقاومتی یک کانال رسمی است که ما می توانیم از آن خون مورد نیاز تمدن اسلامی مورد نیاز انقلاب را تزریق کنیم که اگر خون آلوده شود مشکلات بسیاری ایجاد کرده و ما را از رسیدن به هدف باز می دارد.

وی ادامه داد: مجلس در حد نقطه نظر مفهومی دارد ارتباطی را برقرار می کند اما نتوانستیم در بخش عملکردی گام های شایسته و لازم را برداریم./1314/پ202/ج

ارسال نظرات