۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۴۶۰۸۱۱
مدیر کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس قم:

رسانه ها مؤثرترین و کاربردی ترین ابزار انتقال فرهنگ ایثار و شهادت هستند

حسینی در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه مطبوعات با بیان اینکه پیاده روی اربعین حسینی همدلی و انسجام بین ملت های مسلمان است، گفت: رسانه ها مؤثرترین و کاربردی ترین ابزار انتقال فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می شوند.
احمد حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری‌رسا، احمد حسینی، مدیر کل جفظ و نشر آثار دفاع مقدس قم در هفتمین روز از برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا، اظهار داشت: پیاده روی اربعین حسینی همدلی و انسجام بین ملت های مسلمان است.

وی افزود: پیاده روی اربعین یک عرصه بین المللی دنیای اسلام است که میلیون ها عاشق اهل بیت(ع) از فرقه های گوناگون مذهبی دور هم جمع می شوند و پیام امام حسین(ع) را به گوش عالم می رسانند.

حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین مصداق عینی شعار وحدت دینی است و یک الگوی عملی در وحدت بین مذاهب محسوب می شود.

مدیر کل جفظ و نشر آثار دفاع مقدس با اشاره به ارتباط بین فرهنگ عاشورا و دوران دفاع مقدس، ابراز داشت: دوران دفاع مقدس استمرار فرهنگ عاشورا و غدیر است و ریشه دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا است.

وی گفت: ماندگاری ارزش های دفاع مقدس با تمسک به سیره حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بود و الگوی عملی فرهنگ عاشورا محسوب می شود چرا که هر حادثه آن از فرهنگ عاشورا برگرفته شده است به همین خاطر رسالت همه اقشار در انتقال این فرهنگ سنگین است.

حسینی با اشاره به اهمیت و تأثیر رسانه ها در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، تصریح کرد: رسانه ها مؤثرترین و کاربردی ترین ابزار انتقال فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می شوند چرا که رسانه ابزار مقدسی است که در قرآن کریم هم به عنوان قلم از آن یاد شده است.

مدیر کل جفظ و نشر آثار دفاع مقدس عنوان داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه همگانی است؛ اصحاب رسانه جایگاه باعظمتی در اسلام دارد که باید قدر آن را دانست و از ظرفیت های آن نهایت استفاده را کرد.

وی در پایان گفت: امروزه بخش اعظم  آثار دفاع مقدس مدیون تلاش های خالصانه و دلسوزانه اصحاب رسانه ها است که با کم ترین تجهیزات توانسته اند واقعیات دفاع مقدس را ثبت کنند./1325/202/ب2

ارسال نظرات