۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۴۵۸۸۹۸
از سوی پژوهشکده مهدویت مسجد جمکران؛

نشست نقد و بررسی کتاب «تاریخ سیاسی غیبت امام دوازدهم» برگزار شد

نشست نقد و بررسی کتاب «تاریخ سیاسی غیبت امام دوازدهم» با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین جباری، حجت الاسلام احمدی کچایی و نعمت الله صفری در ساختمان انجمن های علمی حوزه علمیه قم برگزار شد.
نشست نقد کتاب مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست نقد و بررسی کتاب «تاریخ سیاسی غیبت امام دوازدهم» تالیف «جاسم حسین» امشب از سوی پژوهشکده مهدویت و آینده اندیشی مسجد مقدس جمکران با مشارکت انجمن های علمی حوزه علمیه در ساختمان این انجمن برگزار شد.

حجت الاسلام مجید احمدی کچایی به عنوان دبیر علمی این جلسه در ابتدای این نشست به بیان نکاتی درباره کتاب مورد نقد پرداخت و گفت: نویسنده این کتاب «جاسم حسین» تحصیلات مقدماتی خود را در عراق گذراند و تحصیلات تکمیلی خود را در آلمان به اتمام رسانید.

وی ادامه داد: جاسم حسین کتابی را تحت عنوان «تاریخ سیاسی غیبت امام دوازدهم» تألیف کرده است که به عنوان یکی از کتاب های مطرح در و مهم در زمینه مهدویت شناخته شده است.

پژوهشگر حوزه علمیه افزود: این کتاب دارای ویژگی های مثبتی است که از جمله آن ها می توان به روشمند بودن آن اشاره کرد.

وی به ویژگی دیگر این کتاب اشاره کرد و گفت: جاسم حسین تلاش کرده از دخول هر گونه انگیزه های شخصی در کتاب جلوگیری کند.

حجت الاسلام احمدی کچایی بیان داشت: از ویژگی های افرادی که در کشورهای غربی و اروپایی تحصیل می کنند، گرایش به مستشرقین است و این در حالی است که هیچ گونه نفوذ این افکار در اثر جاسم حسین مشاهده نمی شود.

گفتنی است که در این نشست حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا جباری و نعمت الله صفری فروشانی ناقدان کتاب «تاریخ سیاسی غیبت امام دوازدهم» بودند که مشروح این جلسه تا ساعاتی دیگر منتشر می شود./840/202/ب3

ارسال نظرات