۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۴۵۵۹۷۳

تشریح برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال جاری

ابدالی تکلو گفت: کانون های مساجد برنامه مدون سالانه ای دارند که در طول سال در جهت تحقق آن تلاش می کنند که از جمله این برنامه ها در استان کرمان، جشنواره قرآنی مدهامتان بود که چندی پیش برگزار شد همچنین سوگواره سجاده خورشید با موضوع قرائت صلوات خاصه امام سجادعلیه السلام است که بزودی برگزار می شود.
محمدابدالی تکلو سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، محمد ابدالی تکلو سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان صبح امروز (27 مهر) در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان به مناسبت 19 مهر سالروز بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، اظهار داشت: بعد از پایگاه های بسیج؛ دومین تشکل فعال در مساجد کانون های فرهنگی هنری هستند.

وی بیان داشت: برخی از این کانون ها در نقاط صعب العبور استان فعالیت دارند و به سختی کار می کنند اما این مساله مانع تلاششان در زمینه فرهنگ و هنر نمی شود.

ابدالی تکلو افزود: کانون های مساجد برنامه مدون سالانه ای دارند  که در طول سال در جهت تحقق آن تلاش می کنند که از جمله این برنامه ها در استان کرمان، جشنواره قرآنی مدهامتان بود که چندی پیش برگزار شد همچنین سوگواره سجاده خورشید با موضوع قرائت صلوات خاصه امام سجاد علیه السلام است که بزودی برگزار می شود که هدف از برگزاری سوگواره سجاده خورشید نهادینه کردن صلوات خاصه امام سجاد(ع) به ویژه در روزهای زیارتی آن حضرت (سه شنبه ها) است.

وی افزود: از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد؛ کنگره ملی پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله است که با حضور شرکت کنندگان داخلی و خارجی در اردیبهشت ماه؛ سال آینده برگزار می شود.

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان ابراز داشت: با توجه به رشد اهل تسنن در کرمان؛ سعی داریم با اجرای برنامه مشترک مساجد با بزرگان اهل تسنن با وهابیت مبارزه کنیم و بر برادری میان شیعه و سنی تاکید کنیم.

در ادامه این دیدار محمدرضاعلیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ۱۹ مهر سال ۹۲ در رابطه با کانون های مساجد گفت: این بیانات نشان از جایگاه با اهمیت مساجد در جامعه دارد از این رو وحدت در مسجد، حمایت از کانون های مساجد، توجه ویژه به جوانان به ویژه قشر دانشجو و شیوه امر به معروف و نهی از منکر از نکات مهم این بیانات شمرده می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در این بیانات بر توجه به اقشار و افراد مختلف با تیپ های گوناگون است تاکید شده است که مستلزم فعالیت بیشتر در این زمینه است تا به مسجد جذب شده و روی آنان کار شود./202/9703/ب1

ارسال نظرات