۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۴۵۳۹۱۲
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

مرزبانی سرزمین اسلامی یک عبادت است

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری گفت: پاسداری از مرزهای میهن اسلامی و ایجاد امنیت مرزی بالاترین عبادتها است و خدمتگزاران این عرصه باید قدردان چنین نعمتی باشند که توانسته اند در نظام اسلامی مرزبان امنیت، آرامش و آسایش مردم و مسلمانان باشند.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی، صبح امروز در جمع مرزبانان هنگ مرزی با بیان اینکه امنیت و آسایش را مدیون رشادتها و فداکاریهای مرزبانان کشور هستیم، اظهار داشت: مرزبانی یک امر مهم و اساسی برای کشور است.

وی با تجلیل از خدمات و از خودگذشتگی مرزبانان و تعامل صحیح با مرزنشینان، ابراز داشت: خدمت در نقاط مرزی یک نعمت و توفیق الهی است که باید شکرگزار آن بود و قدر آن را دانست، حفظ امنیت یک ملت مسلمان دارای اجر و ثواب بسیاری است و باید شکرگزار این فرصت بود.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تأکید بر تعامل سازنده مرزبانان با مرزنشینان، این تعامل را سازنده و عامل تحکیم امنیت بیشتر منطقه دانست و خاطرنشان کرد: بزرگان دین همواره ما را به مدارا و رفتار خوش توصیه کرده اند و این رفتار باید با مرزنشینان رعایت شود و عامل جلب مشارکت آنها باشد.

وی با بیان اینکه باید توجه داشت که امنیت مرزها در سایه مشارکت و همراهی مرزنشینان حاصل می شود، تصریح کرد: مرزنشینان با تعامل سازنده خود سبب ساز امنیت و ره‌آورد آسایش برای منطقه و مردم خواهند بود، باید مرزبانان و مرزنشینان با تعامل سازنده همدیگر را در این امر یاری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با اشاره به اهمیت کار مرزبانی و سختیهای ویژه آن، گفت: پاسداری از مرزهای میهن اسلامی و ایجاد امنیت مرزی بالاترین عبادتها است و خدمتگزاران این عرصه باید قدردان چنین نعمتی باشند که توانسته اند در نظام اسلامی مرزبان امنیت و آرامش مردم و ره آورد آسایش مسلمانان باشند.

وی با بیان اینکه افزایش تعامل و همکاری مردم، عشایر و مرزنشینان منطقه با نیروهای مرزبانی، به تقویت امنیت و ثبات در مرزهای منطقه کمک شایانی می کند، افزود: همه باید در دفاع از میهن اسلامی خود را مسؤول بدانیم و با تعامل همگانی در برابر توطئه های دشمنان اسلام و مسلمین ایستادگی کنیم.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز مرزبانی و مرزداری فقط در مرز و حدود و ثغور جغرافیایی خلاصه نمی شود، ادامه داد: در عصر حاضر سرحدات جغرافیایی به عنوان بخشی از مرزبانی محسوب می شود چرا که مرزداری فرهنگی و صیانت از فرهنگ و اعتقادات دینی از گزند و تهاجم دشمنان بخش دیگری از مرزبانی به حساب می آید.

وی با اشاره به حادثه کربلا، ادامه داد: امام حسین(ع) در روز عاشورا و در کربلا برای صیانت از مرزهای دین و دینداری جان خود را فدا کرد./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات