۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۴۵۲۷۵۶
به کوشش دفتر تبلیغات اسلامی صورت گرفت؛

اکران فیلم اروند ویژه نخبگان حوزه علمیه خراسان

نخستین فیلم سینمایی مربوط به ۱۷۵ شهید غواص به صورت ویژه در پردیس سینمایی هویزه مشهد برای طلاب و نخبگان حوزه علمیه به نمایش در آمد.
اکران اروند اکران اروند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، امروز پردیس سینمایی هویزه مشهد شاهد حضور طلاب و نخبگان حوزه علمیه مشهد بود.

این اکران ویژه به دعوت واحد فرهنگی تبلیغی دفترتبلیغات اسلامی خراسان رضوی صورت گرفت و فیلم سینمایی اروند به کارگردانی، نویسندگی پوریا آذربایجانی و تهیه‌کنندگی مهدی داوری ساخته سال ۱۳۹۴ است، این فیلم در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ در سینماهای ایران اکران شده است.

پیکر 175 شهید غواص 28 اردیبهشت ماه سال گذشته از خاک عراق به کشور بازگشت و این اتفاق با حجم زیادی از شور و احساسات همراه بود زیرا تمام این شهدا به صورت دست بسته زنده‌بگور شده بودند. فیلم سینمایی «اروند» اولین تلاش سینمای ایران برای ادای دین به این واقعه است.

در خلاصه فیلم اروند آمده است: این فیلم در ارتباط با شهدای غواصی است که یونس، جانباز اعصاب و روان دفاع مقدس، حالا بیست و هفت سال پس از پایان جنگ هنوز هم با خاطره همرزمانش روزگار می‌گذراند. همراه شدن او با یک گروه تفحص اما اتفاقات تازه‌ای را در این جریان سیال ذهن وارد می‌کند.

گفتنی است، در این اکران حجت الاسلام سید محمد حسینی زهان، مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفترتبلیغات اسلامی خراسان رضوی،  حجت الاسلام سید مهدی واعظ موسوی، کارشناس امور خانواده، حجت الاسلام ابوالحسن ایزدخواه، عضو نخبگان تبلیغ و جمع دیگری از فضلاء و نخبگان حضور داشتند./۸۶۲/203/ب2

ارسال نظرات