۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۴۴۹۳۹۱
کارشناس مسائل مذهبی:

پیدایش گروه های برحق و باتقوا از شرایط ظهور امام زمان است

حجت الاسلام قریشی با اشاره به اینکه از شرایط ظهور امام زمان(ع) پیدایش گروه های برحق و باتقوا است، گفت: برای اینکه امام زمان(عج) ظهور کنند لازم نیست که خدای ناکرده ما هم ظالم شویم تا جهان زودتر از ظلم و جور پر شود‏، همین آمریکا و استکبار جهانی و صهیونیستها و همین تعداد ظالمی که الان وجود دارد برای گسترش ظلم تا سر حد پر شدن ‏جهان کافی است.
امام زمان عليه السلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید محمد کاظم قریشی، کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مسجد امام هادی(ع) شاهین شهر، گفت: وقتی امام زمان(عج) ظهور می کند در مدت کوتاهی بر لشکریان کفر و الحاد و ظالمان غلبه می کنند و ابرقدرتهایی که خود را بسیار پرتوان می دانند، بعد از مدتی مبارزه در برابر ایشان به زانو در خواهند آمد.

وی با اشاره به آیات 15 و 16 سوره تکویر ادامه داد: در این آیات آنجا که می فرماید «سوگند به ستارگانی که بازمی گردند، حرکت می کنند و از دیدگان پنهان می شوند»، امام محمد باقر(ع) درباره این آیات می فرمایند «مراد امامی است که در سال 260 هجری قمری غایب می شود و سپس ظهوری می کند مانند شهاب درخشان در شب تاریک».

کارشناس مذهبی افزود: امام زمان(عج) در هنگام ظهورشان مانند شهابی که در دل تاریکی شب روشنایی می بخشد و با سرعت جو را می شکافد، در آخرالزمان در میان ظلمات و تاریکی گناه و ظلم موجب هدایت انسانها می شوند و به سرعت با ظالمان وارد جنگ شده و آنها را شکست می دهند.

حجت الاسلام قریشی در ادامه بیان داشت: برخی از جریانها مانند انجمن حجتیه اینگونه القا می کنند که چون یکی از شرایط ظهور امام زمان(عج) پر شدن جهان از ظلم و جور است، پس باید شرایطی را فراهم کنیم تا دنیا پر از ظلم شود تا امام زمان(عج) زودتر ظهور کنند و برای این منظور نباید در برابر ظالمان ایستادگی کنیم.

وی افزود: این تفکر انجمن حجتیه تفکر باطلی است، چرا که پر شدن جهان از ظلم و جور حتما مستلزم این نیست که همه مردم ظالم شوند، همین آمریکا و استکبار جهانی و صهیونیستها و همین تعداد ظالمی که الان وجود دارد برای گسترش ظلم تا سر حد پر شدن جهان کافی است و حتماً نباید که تعداد ظالمان زیاد باشد.

کارشناس مذهبی ابراز داشت: لازم نیست تا برای اینکه امام زمان(عج) ظهور کنند خدای ناکرده ما هم ظالم شویم تا جهان زودتر از ظلم و جور پر شود، این قبیل تفاسیر سطحی از احادیث ظهور بسیار جاهلانه است، یکی از شرایط ظهور امام زمان(عج) پیدایش گروه های بر حق و با تقوای مثال زدنی است که در احادیث به سپاه سید حسنی و یمانی در آخرالزمان اشاره شده است./203/869/ب1

ارسال نظرات