۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۴۴۷۳۰۴
رییس قرارگاه عمار:

صیانت از آرمان امام و شهدا رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است

رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار گفت: رمز ماندگاری انقلاب و نظام اسلامی صیانت از آرمانهای امام راحل و شهدای دفاع مقدس است؛ از این‌ رو باید فعالان و خدمتگزاران عرصه فرهنگ و اقتصاد راه شهیدان را ادامه دهند.
حجت الاسلام مهدی طائب- رییس قرارگاه عمار حجت الاسلام مهدی طائب- رییس قرارگاه عمار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی طائب، رییس شورای مرکزی قرارگاه راهبردی عمار، امروز در یادواره 67 شهید کارمند استان خراسان شمالی که در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) برگزار شد، با تأکید بر ادامه راه شهدا، اظهار کرد: پیروزی انقلاب و استقرار و استمرار نظام اسلامی مدیون خون شهدا است.

وی با بیان اینکه شهدا و رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس با فداکاری و ایثار نظام اسلامی را نجات دادند، خاطرنشان کرد: اکنون هم باید مسؤولان و فعالان عرصه فرهنگ و اقتصاد، راه شهیدان را ادامه داده و روزبه‌روز بر عزت و اقتدار نظام اسلامی بیفزایند.

حجت‌الاسلام طائب ادامه داد: رمز ماندگاری انقلاب و نظام اسلامی صیانت از آرمانهای امام راحل و شهدای دفاع مقدس بوده و این وظیفه بر روی دوش همه افراد جامعه قرار دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه 157 سوره بقره، اضافه کرد: خداوند در این آیه تأکید می‌کند که به شهدا مردگان نگویید بلکه آنها زنده‌اند و نزد پروردگار خود روزی می‌خورند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی شهادت نصیب کسی شود او را به حیات ابدی متصل می‌کند؛ زیرا شهادت حیات طیبه و ابدی است که خداوند آن را مؤمنان وعده داده است.

حجت‌الاسلام طائب با تأکید بر اینکه بالاترین فضیلت در کلام نبی مکرم اسلام (ص) شهادت است، افزود: شهیدان جان می‌دهند و از همه هستی و وجود خود می‌گذرند تا جامعه به سعادت برسد و قداست خون شهید به دلیل هدفهای والای آنها است که موجب می‌شود جامعه به سعادت و کمال برسد.

وی با بیان اینکه امنیت و آرامش امروز کشور را مدیون شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس و سالهای پس از آن هستیم، ادامه داد: بزرگ‌ترین شاخصه شهدای معزز ما ایثار و ازخودگذشتگی است.

به گفته رییس شورای مرکزی قرارگاه راهبردی عمار وجود امنیت و آرامش در کشور میراث خون پاک شهدا است که با بذل جان و نثار خون خود انقلاب و نظام اسلامی را بیمه کرده و امنیت را به کشور هدیه کردند.

حجت‌الاسلام طائب همچنین با اشاره به وجود ناامنی در منطقه و جنایات گروه‌های تکفیری نظیر داعش، اظهار کرد: باید برای مردم روشن شود که چرا امروز رزمندگان اسلام در سوریه و عراق با این تکفیریها در حال جنگ هستند.

گفتنی است، در یادواره 67 شهید کارمند استان خراسان شمالی از کتاب شهدای کارمند استان و شناسنامه ایثار شهید توفیقی به‌عنوان شهید شاخص کارمند استان رونمایی شد.

لازم به یادآوری است، استان خراسان شمالی دارای حدود 3 هزار شهید، 6 هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سالهای دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان‌فشانی کردند.

72 تن از شهدای استان خراسان شمالی در زمان شهادت طلبه و روحانی بودند که به نسبت جمعیت این قشر در زمان جنگ تحمیلی در استان، جامعه روحانیان و طلاب خراسان شمالی در طول هشت سال دفاع مقدس پیشگام جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده و بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند./9314/202/ب2

ارسال نظرات