۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۴۴۷۰۳۸
تولیت آستان قدس رضوی:

نگرانیم در این چند ماه هم اقدامی برای اقتصاد مقاومتی انجام نشود

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با ابراز نگرانی از روند کند حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، گفت: در شش ماهه گذشته اتفاق چندانی در این حوزه صورت نگرفته و خوف داریم که در ادامه سال نیز کاری صورت نگیرد
حجت الاسلام رییسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در دومین روز از اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌های سراسر کشور که در سالن صبای صداوسیمای خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به مأموریت بشر برای ساختن جامعه توحیدی اظهار کرد: جامعه انسانی به عنوان یک امانت، هدایت‌گران بشر به عنوان امانت‌داران و دانشمندان به عنوان وارثان این امانت معرفی شده‌اند که باید این امانت الهی را در مسیر رشد و تعالی قرار دهند.

تولیت آستان قدس رضوی سپس به تبیین تفاوت نگاه توحیدی با سایر دیدگاه‌های بشری پرداخت و خاطرنشان کرد: در نگاه توحیدی، مصلحان مردم را به سوی زندگی پاک دعوت می‌کنند اما منورالفکران خودشان را جایگاه برتر قرار داده و مردم را به سوی خود دعوت می‌کنند.

وی با بیان این‌که فرهیختگان کشور باید مردم را به راهی که جامعه بشری را از بلایا مصون نگاه می‌دارد، هدایت کنند، افزود: رابطه میان امام و امت نیز بر همین اساس تفسیر می‌شود و از رابطه سایر مسؤولان با مردم متمایز است. رابطه‌ای که با نوعی دلدادگی، ارادت، عشق و پیوند همراه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم استقلال علمی کشور به تبیین ماهیت صحیح این مفهوم پرداخت و گفت: مقصود از استقلال علمی در پرتو قرآن این نیست که با اساتید خارجی مراوده نداشته و یا آثار علمی آن‌ها را ترجمه نکنیم؛ بلکه باید به منابع بسیار عمیق و مبانی محکم و اجتهاد تمدن‌سازی که داریم و «انقلاب اسلامی» و «بیداری اسلامی» از پرتوهای آن است، تکیه داشته باشیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی نگاه‌ها متفاوت است، برخی به بیرون از کشور و لطف دیگران نگاه می‌کنند و برخی دیگر به توان جوانان خودمان امیدوار هستند. امام بزرگوار به خدا، مردم و جوانان و فرهیختگی دانشمندان خودمان باور داشتند.

وی ادامه داد: آن‌چه رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس فریاد زدند، سخنانی راهبردی برای امروزِ جامعه ما است و حتما فرهیختگان این توانایی را دارند که این مملکت را با استعلا و استقلال علمی و تکیه بر توان داخلی به همان سمتی که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، هدایت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به تجربه‌ای که در جریان برجام عاید کشور شد، تصریح کرد: کسانی که بر خلاف هشدارهای رهبر معظم انقلاب اعتقاد داشتند باید بیگانگان برای پیشرفت اقتصادی به ما کمک کنند، امروز باید به این باور رسیده باشند که برای موفقیت در اقتصاد، همان فرهنگ بسیجی که جنگ تحمیلی را اداره کرد، باید جنگ اقتصادی را نیز اداره کند.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان با ابراز نگرانی از روند کند حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، گفت: در شش ماهه گذشته اتفاق چندانی در این حوزه صورت نگرفته و خوف داریم که در ادامه سال نیز کاری صورت نگیرد./201/820/ب1

ارسال نظرات