۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۴۴۵۸۸۳
استاد حوزه علمیه:

سیره مدیریتی و رفتاری شهیدان رجایی و باهنر سرمشق مدیران باشد

نماینده آیت الله شاهرودی با بیان شاخص های مدیران انقلابی در دولت، گفت: سیره و الگوی مدیریتی و رفتاری شهیدان رجایی و باهنر باید سرمشق مدیران در نظام جمهوری اسلامی باشد.
عبدالحسین بابایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عبدالحسین بابایی، نماینده آیت الله شاهرودی در مازندران عصر امروز در جمع مدیران دستگاه های اجرایی شهر امیرکلا با گرامیداشت هفته دولت، گفت: شهیدان رجایی و باهنر الگوی برجسته مدیران کارآمد، دلسوز و انقلابی هستند و دیگر مسؤولان از سیره زندگی آنها الگو بگیرند.

وی خدمت دلسوزانه به محرومان را از دیگر شاخصه های این دو شهید یاد کرد و افزود: نباید مدیر در نظام اسلامی طمع به مال و جایگاه شغلی او را به دنیا وابسته کند بلکه آنچه برای او اهمیت داشته باشد، خدمت بی منت است.

استاد حوزه علمیه بابل با اشاره به این مطلب که مدیران همواره خدا را شاهد و ناظر اعمال خود ببیند، اظهار داشت: مدیران در نظام اسلامی باید دارای تقوای فردی، اجتماعی و سیاسی باشند و زمان و مکانی محدود را برای حل مشکلات مردم قائل نشوند.

وی ادامه داد: شهیدان رجایی و باهنر انسانهایی خدامحور، تقوامحور و در نظم و انضباط ممتاز  بودند و انتخاب زیر مجموعه برای آنها مبتنی بر شایسته سالاری بود.

حجت الاسلام بابایی با بیان اینکه هفته دولت، زمانی برای ارزیابی عملکرد ان دولت در طی این سه سال است،گفت : شهیدان رجایی و باهنر برای خدمت به محرومان تلاشی شبانه‌روزی داشته‌اند و مسؤولان دولت یازدهم نیز باید اقدامات و رفتارهای خود را با این شاخص الگو تطبیق دهند.

وی افزود : جامعه ما نیازمند مسؤولان شایسته و دلسوز است که هم به فکر ارتقا و تعالی معنوی و هم مادی جامعه اسلامی باشند.

استاد حوزه علمیه با توصیه به دولت برای انتخاب مدیرانی انقلابی و در تراز جمهوری اسلامی، تاکید کرد: دولت یازدهم باید مانند شهید رجایی با حضور در بطن جامعه، مشکلات اقتصادی و تورم را حل نماید و مدیریت را به دست کسانی دهد که لیاقت مدیریت در جامعه اسلامی را داشته باشند.

وی با اشاره به موضوع فیش های حقوقی نجومی، افزود: اختلاس و برداشت از بیت المال در کنار وجود فیش های حقوقی آنچنانی زیبنده دامن پاک نظام اسلامی نیست و موجب بی اعتمادی مردم می شود.

حجت الاسلام بابایی با تقدیر از زحمات مدیران انقلابی و متعهد در دولت، گفت: اغلب مدیران در جمهوری اسلامی انسانهای خدوم و شایسته هستند و مسؤولان باید با برخورد جدی با مدیران متخلف و نظارت دقیق، موجب سلامت در نظام اداری و مدیریتی کشور شوند.

وی با اشاره به مشکلات بزرگی مانند بیکاری و مشکلات معیشتی مردم، اظهار داشت: باید با رویکرد اقتصاد مقاومتی و تکیه به ظرفیت داخلی، اقدامات عاجلی برای رفع بیکاری و ارتقای معیشت مردم داشت./1313/202/ب2

ارسال نظرات