۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۴۵۸۰۹
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء مطرح کرد؛

ضرورت آبادانی معنوی مساجد با هدف بهره گیری از ظرفیتها و کارکردها

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء گفت: ضرورت دارد همگان در راستای داشتن مسجدی آباد گام برداریم که آبادانی معنوی از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید نماز و برنامه های مختلف به صورت ارزشمندی صورت گیرد.
مرتضی جوادی ‌آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء امروز در مراسم معرفی امامت جماعت جدید مسجد هدایت آملی با بیان این که حضور امام جماعت نقش بسزایی در توسعه ایمان و معنویت جامعه و محله دارد، گفت: امام جماعت مسیر دینی و ایمانی جامعه را راهبری می کند و بایدها و نبایدهای دینی، فقهی و اخلاقی را از این عزیزان می گیریم.

وی ادامه داد: همدلی جمع و نمازگزاران از یک سو و امام جماعت از سوی دیگر یک رکن دیگر است که می تواند انس و الفت را برقرار کند که آثار و برکات ارزشمندی در آن وجود دارد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: ضرورت دارد به امر حضور امامت جماعت در مساجد اهتمام ویژه و جدی وجود داشته باشد که امری مهم و اساسی در این راستا است.

حجت الاسلام جوادی آملی ادامه داد: مردم، امامت جماعت و انسی که میان امام جماعت و مردم باید باشد تشکیل دهنده شرایط بهتر است که هیأت امنا در این مسیر نقش اثربخشی دارند.

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء تصریح کرد: ضرورت دارد همگان در راستای داشتن مسجدی آباد گام برداریم که آبادانی معنوی از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید نماز و برنامه های مختلف به صورت ارزشمندی صورت گیرد.

وی ادامه داد: برنامه های ایمانی شایسته و ارزشمندی باید در سطح مساجد انجام شود که برکات ارزشمندی در راستای ارتقای معنویت جامعه بر عهده دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سخنی از حضرت آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: اگر امام جامعه حضرت علی(ع) هم باشد اما مردم همت نکنند موفق نمی شوند.

حجت الاسلام جوادی آملی افزود: مردم باید امام شناس بوده و به امام خود معتقد و حرف شنوی داشته باشند که هر پیشنهاد و نقدی وجود دارد باید به صورت دوستانه مطرح شود.

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء تصریح کرد: باید با همفکری و همدلی مسجدی آبرومند داشته باشیم که وظیفه دینی ایفا می کند، نظرات و پیشنهادات خود را اعلام کنیم و بحث اکثریت مطرح است.

وی ادامه داد: نظرات سازنده در راستای تعالی و پیشرفت فعالیت ها و برنامه های مساجد می تواند بیان شود که باید با همدیگر مساجد را بسازیم و همت شایسته ای داشته باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: دین، دنیا، آخرت و سعادت ما در گرو بهره گیری شایسته از مساجد است که ضرورت دارد در این مسیر شایسته گام برداشته و تلاش ارزنده ای صورت دهیم.

حجت الاسلام جوادی آملی تصریح کرد: مساجد از ظرفیت ها و کارکردهای بسیاری برخوردار است که باید برنامه های شایسته ای صورت گرفته و به مناسبت های مختلف نیز فعالیت های ارزنده ای باشد.

وی افزود: ضرورت دارد انسان مراقب اعمال و رفتار خود بوده و تلاش کند اهتمام شایسته ای در مسیر بهره گیری از خوبی ها و نیکی ها داشته باشد که سعادت بخش انسان است.

گفتنی است، در این مراسم از زحمات حجت الاسلام عیسی نژاد قدردانی و حجت الاسلام حسن محمودی رییس دفتر مرجعیت دینی و علمی حضرت آیت الله جوادی آملی در آمل به عنوان امام جماعت جدید مسجد هدایت آملی معرفی شد./1314/202/ب2

ارسال نظرات