۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۴۴۵۵۱۰
استاد حوزه علمیه بابل:

مسجد باید محور تمام فعالیتهای اجتماعی و سیاسی جامعه اسلامی باشد

استاد حوزه علمیه بابل گفت: مسجد باید محور تمام فعالیتهای اجتماعی و سیاسی جامعه اسلامی پیرامون خود باشد زیرا پیامبر گرامی اسلام(ص) نخستین حرکت اجتماعی که در مدینه انجام داد ساخت مسجد بود.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه بابل امروز در جمع فعالان حوزه مساجد بابلکنار در مسجد جامع مرزیکلا با اشاره به اهمیت جایگاه مسجد در اسلام، گفت: مسجد نخستین نهاد اجتماعی دینی در اسلام است و محور شکل گیری جامعه اسلامی منسجم در صدر اسلام، از مسجد بود.

وی با اشاره به این مطلب که مسجد در اسلام فقط منحصر به محلی برای عبادت نیست، تاکید کرد: مساجد باید محور تمام فعالیتهای اجتماعی و سیاسی جامعه اسلامی پیرامون خود باشد زیرا پیامبر گرامی اسلام(ص) نخستین حرکت اجتماعی که درمدینه انجام داد، ساخت مسجد بود.

مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه با تاکید بر نقش مساجد در اصلاح آسیبهای اجتماعی در جامعه اسلامی، اظهار داشت: مساجد محل یادگیری علوم فقه، محل رفع آسیبها و اصلاح در جامعه اسلامی و مرکز مهمی تربیتی و سیاسی مسلمانان است و نباید تنها منحصر به محلی برای عبادت باشد.

وی ادامه داد: مساجد نقش بسزا و مهمی در جوشش انقلاب اسلامی داشت و این نقش در تداوم انقلاب اسلامی کرده و جلوه درخشانی از خود نشان داد.

حجت الاسلام بابائیان با اشاره به نقش مساجد در ایام دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: بسیج نیروهای مردمی در انقلاب اسلامی به تاسی از صدر اسلام در دوران پیامبر(ص) در مسجد بود و حقیقتا مساجد سنگر و پایگاه مهم انقلاب اسلامی است.

استاد حوزه علمیه ضمن تاکید بر جذابیت برنامه های مساجد برای نوجوانان و جوانان، اظهار داشت: در کنار مسجد باید مکانهایی مانند باشگاه های ورزشی، کتابخانه هم وجود داشته باشد تا جوانان جذب مسجد شوند و مرکزیت و محوریت هر منطقه باید مسجد باشد.

وی افزود: ائمه جماعات و هیاتهای امنای مساجد باید تلاش کنند تا تمام نمازهای پنج گانه به صورت جماعت در مساجد برپا شود.

مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه با اشاره به این مطلب که مساجد باید در تراز یک جامعه آرمانی مهدوی تعریف شوند، تصریح کرد: مسجد پایگاه دولت کریمه امام زمان(عج) است و براساس روایات هم محل ظهور ایشان و هم مرکز حکومت ایشان در مسجد قرار دارد.

وی با بیان این مطلب که نباید تنها مساجد در اوقات نماز باز باشد، گفت: مسجد باید مکانی برای مطرح کردن مشکلات امت اسلامی، تجلیگاه وحدت و محل پیوند سیاست و دیانت است.

حجت الاسلام بابائیان با تقدیر از تلاش های فعالان و متولیان مساجد، خاطرنشان کرد: از نگاه اسلام درب مساجد باید در تمام اوقات شبانه روز باز باشد و تا به محلی اثرگذار در سطح جامعه تبدیل شود.

وی افزود: مسجد محل تعلیم و تربیت و کانون امر به معروف و نهی از منکر است تا آثار معنوی خود را منتشر کند.

استاد حوزه علمیه با گرامیداشت سالروز به آتش کشیدن مسجدالاقصی از سوی صهیونیستها، اظهار داشت: مسلمانان باید از همه توان خود با انسنجام و وحدت در برابر توطئه های صهیونیستها برای حفاظت از مسجدالاقصی تلاش کنند./202/1313/ب1

ارسال نظرات