۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۴۴۵۳۲۵
جانشین رییس دانشگاه مالک اشتر:

برنامه دفاعی کشور مستقل از بحث هسته ای و برجام است

ثقفی فر برنامه دفاعی کشور را مستقل از بحث هسته ای و برجام دانست و گفت: علیرغم افزایش تحریمها و محدود شدن بودجه های دفاعی در دولت یازدهم، پیشرفتهای مهمی داشته ایم و با وجود توافق برجام و مسائل پسابرجام در موقعیتهای مناسب، ‏پالسهای مهمی را برای طرفهای غربی و آمریکایی فرستاده ایم که می توان به موشکهای عماد اشاره کرد.
روز صنعت دفاعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حسین ثقفی فر، جانشین رییس دانشگاه صنعتی مالک اشتر‏، امروز بعد از ظهر در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت روز صنعت دفاعی کشور در مسجد دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان برگزار شد، گفت: شعار امسال صنعت دفاعی کشور، ‏«‏ صنعت دفاعی، نماد اراده و عزم ملی در تولید قدرت دفاعی‏» ‏است.

وی با اشاره به شهیدان وازرت دفاع و جانفشانیهای دلیر مردان صنعت دفاعی کشور، اظهار داشت: در میان وزرای دفاع شهید در جمهوری اسلامی می توان به شهید دکتر مصطفی چمران اشاره کرد، همچنین سید موسی نامجو و شهید جواد فکوری نیز از دیگر وزرای دفاع شهید هستند.

جانشین رییس دانشگاه صنعتی مالک اشتر، افزود: قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران، نقش متخصصین ایرانی در عرصه صنعت دفاعی کشور تقریباً صفر بوده و ایران در تعمیر و نگهداری و ساخت تجهیزات دفاعی مورد نیاز کشور کاملاً متکی به بیگانگان بود و رژیم پهلوی در واقع تنها خریدار و نگه دارنده تجهیزات پیشرفته ساخت غرب و آمریکا بود.

ثقفی فر ‏بیان داشت: بعد از انقلاب اسلامی متخصصین داخلی با فرمان امام خمینی(ره) برای رسیدن به خودکفایی در همه زمینه ها دست به کار شدند و فعالیتهای مختلف در جهاد خودکفایی نیروهای مسلح و وزارت  سپاه آغاز شد و بعد از آنها هم وزارت دفاع شروع به کار کرد و شعار ما می توانیم در صنعت دفاعی کشور نهادینه شد.

وی گفت: امروز جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت بزرگ منطقه ای و یک قدرت بازدارنده در سطح جهانی مطرح است که این قدرت ناشی از اتکای به استعدادها و نیروهای داخلی شکل گرفته است، ممکن است برخی کشورهای منطقه تجهیزات نظامی بیشتر و قویتری را از ما داشته باشند، اما چون نیروهای داخلی آنها نقشی در ساخت و نگهداری آنها ندارند، عملاً این تجهیزات برای آنها برگ برنده حساب نمی شود.

ثقفی فر با اشاره به پیشرفتهای مختلف در صنایع دفاعی کشور، تصریح کرد: با وجود اینکه اکثر فعالیتهای دانشگاه مالک اشتر در موارد دانشی است، اما از ابتدا در فعالیتهای علمی که مربوط به صنعت دفاعی کشور بوده مورد تحریم همه جانبه قرار گرفت و اخیراً هم این تحریمها با هدف ایجاد اختلال در فعالیتهای دفاعی کشور افزایش یافته و شامل همه فعالیتها می شود.

جانشین رییس دانشگاه صنعتی مالک اشتر با اشاره به افزایش تحریمهای دفاعی و محدود شدن بودجه های دفاعی در دولت یازدهم، اظهار داشت: علیرغم همه کارشکنی های دشمنان، وزارت دفاع در فاصله سالهای 92 تا 95 پیشرفتهای مهمی داشته است و با وجود توافق برجام و مسائل پسابرجام در موقعیتهای مناسب، پالسهای مهمی را برای طرفهای غربی و آمریکایی فرستاده ایم که از جمله آنها می توان به مطرح شدن بحث موشکهای بالستیک زمین به زمین عماد اشاره کرد.

ثقفی فر برنامه دفاعی کشور را مستقل از بحث هسته ای دانست و گفت: حدود 40 محصول راهبردی در حوزه های رزم زمینی، موشکی، هوایی، فضایی، پدافند هوایی، دریایی، الکترونیک، ارتباطات و جنگ الکترونیک در دولت یازدهم به بهره برداری رسید که پرتاب ماهواره بر سفیر فجر، اژدرهای پیشرفته والفجر، موشکهای کروز زمینی بلند برد، پهپاد کرار، جنگنده دو کابینه صاعقه، ناوشکن دماوند و افتتاح خط تولید باتریهای لیتیومی از مهمترین آنهاست./203/869/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
محدود شدن بودجه های دفاعی در دولت یازدهم
جمله بسیار درناکی است و معنی آن خیانت به استقلال کشور می باشد
0
0