۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۴۴۴۸۳۰
حجت الاسلام سالک در گفت وگو با رسا:

زنگنه اشتباهات گذشته را تکرار می کند/ قراردادهای جدید موجب واگذاري ۳۰ ساله منابع نفتي به بيگانه مي شود

نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که دشمن با تسلط ۳۰ ساله بر نفت ايران، به دنبال انتقال فرهنگ و سبک زندگي غربي و فاصله دادن مردم از سبک ايراني اسلامي خواهد بود، گفت: به دنبال قراردادهاي نفتي اخير، جريان نفوذ به داخل کشور مشاهده مي شود.
احمد سالك، رئيس كميسيون فرهنگي مجلس

حجت الاسلام احمد سالک کاشاني در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، با تأکيد بر اين که استفاده از ظرفيت هاي داخلي کشور بر متکي بودن به سرمايه هاي بيگانگان اولويت دارد، گفت: قرارداد IPC موجب واگذاري ۳۰ ساله منابع نفتي به بيگانگان مي شود.

وي افزود: قرارداد نفتي IPC يادآور قرارداد نفتي زمان مصدق با انگلستان است که آيت الله کاشاني ايستاد و صنعت نفت را ملي کرد.

حجت الاسلام سالک کاشاني با بيان اين که قرارداد اخير موجب ايجاد کار و اشتغال براي بيگانگان و موجب رشد بيکاري در داخل کشور مي شود، گفت: سلطه بيگانه از اين طُرُق بر کشورها وارد مي شود.

نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين که بيگانگان با اين قراردادها به دنبال بکارگيري افراد خود و ترويج فرهنگ شان نيز هستند، افزود: به دنبال قراردادهاي نفتي اخير، جريان نفوذ به داخل کشور مشاهده مي شود.

وي با تأکيد بر اينکه پشت پرده اين قراردادها، انگليس و آمريکا هستند تا اهداف شکست خورده خود در سال ۸۸ که برانداختن نظام و از بين بردن خيمه اسلام بود را محقق کنند، گفت: برخي ايراد مي گيرند که چنين نيست، اما بايد بدانند که دشمن با تسلط ۳۰ ساله بر نفت ايران، به دنبال انتقال فرهنگ و سبک زندگي غربي و فاصله دادن مردم از سبک ايراني اسلامي خواهد بود.

به گفته وي، خانه هاي ساخته شده توسط انگليسي ها در آبادان به بي بندوباري دامن زده که بعد از انقلاب اسلامي تغييراتي در آن ايجاد شد.

حجت الاسلام سالک کاشاني با تأکيد بر اينکه دشمن دل شان براي انقلاب و اسلام نسوخته است، بلکه به دنبال منافع خود هستند، تأکيد کرد: ما مخالف IPC  هستيم.

نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي با يادآوري گفته وزير نفت در کنفرانس ۱۱ مرداد مبني بر بستن قرارداد جذاب نفتي، گفت: عين اين مسأله در عراق اتفاق افتاد که آن قرارداد جذاب به نفع بيگانه و نه داخل کشور بود.

وي با اشاره به ارسال نامه به رييس مجلس جهت جلوگيري از اين اتفاق، افزود: نمايندگان مجلس به قرارداد IPC حساس هستند و مقرر شده است وزير نفت در مجلس توضيحاتي ارائه دهد.

به گفته وي، بازرسي کل کشور ۱۳۰ ايراد به قرارداد نفتي IPC گرفته است و معاون اول رييس جمهور از ۱۵۰ بار بررسي آن خبر داده و دفتر رهبري نيز ۱۳ مرتبه آن را بررسي کرده است که خود اين موراد نشان از مسأله دار بودن قرارداد است.

حجت الاسلام سالک کاشاني گفت: آقاي زنگنه در دوره قبلي ساماندهي نفت را بهم ريخت و قراردادهايي را تنظيم کرد که در اين دوره نيز اشتباهات گذشته را تکرار مي کند./1307/ت302/ج

ارسال نظرات