۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۴۴۴۳۵۵
آیت الله مکارم شیرازی:

اهمیت ندادن اسلام به حقوق زنان ناحق و خلاف واقع است/ ضرورت تبیین جایگاه زن در اسلام

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تبیین جایگاه زن در اسلام را ضروری دانست و گفت: متأسفانه برخی به ناحق و نادرستی تبلیغ می‌کنند که اسلام به زنان اهمیت نداده و زنان در اسلام جایگاهی ندارند که خلاف واقع است.
آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار اعضای کنگره بزرگداشت حضرت خدیجه(س) با تأکید بر شناساندن جایگاه و شخصیت بزرگانی همانند حضرت خدیجه(س) به جامعه گفت: جایگاه ایشان به عنوان نخستین بانویی که اسلام آوردند و تمام ثروت خود را در راه اسلام و پیامبر فدا کردند باید تبیین شود.

وی افزود: حضرت خدیجه(س) دارای ویژگی هایی هستند که دیگر همسران پیامبر کمتر داشتند، ایشان همه عمر خود را در کنار پیامبر ماند و سختی ها و مشقت ها را به جان خرید؛ بنابراین برگزار کردن چنین همایش هایی کمترین کار برای تجلیل از این شخصیت های بزرگ اسلام است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تبیین جایگاه زن در اسلام را ضروری دانست و اظهار داشت: در زمانی که در اوج جهالت به زن به عنوان یک کالا نگاه می شد دین مبین اسلام برای زن جایگاه ویژه ای قائل بود و نگاه غیر انسانی کالا بودن زن را رد کرد.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی به ناحق و نادرستی تبلیغ می‌کنند که اسلام به زنان اهمیت نداده و زنان در اسلام جایگاهی ندارند که خلاف واقع است، در چنین همایش هایی باید جایگاه زن در اسلام تبیین شود تا همگان بدانند که اسلام جایگاه ویژه ای برای زن قائل است.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی دبیر علمی کنگره همایش حضرت خدیجه(س) از برگزاری  همایش ملی صدف کوثر پیرامون شخصیت حضرت خدیجه (س) در نیمه نخست دیماه و با حضور شخصیت های جهان اسلام خبر داد./1323/پ203/ج1

ارسال نظرات