۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۴۴۲۴۸۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

رسالت خبرنگاران روشنگری و بصیرت افزایی در جامعه است

نماینده ولی فقیه در لرستان رسالت خبرنگاران را روشنگری در جامعه و بصیرت افزایی دانست و گفت: اهمیت این رسالت همین بس که خداوند به آن سوگند یاد کرده است.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والسلمین سید احمد میرعمادی، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی، شهید حیدریان و روز خبرنگار که در سالن شهید آوینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، گفت: مهم ترین ویژگی این دو شهید خبرنگار عشق، پاکی و شجاعت بوده است.

 

وی قلم و بیان را دو نعمت بزرگ الهی دانست و افزود: از دو نعمت بیان و بنان باید در جهت پاسداشت ارزش ها گام برداشت.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان از بیان به عنوان زبان و از بنان به عنوان قلم یاد کرد و بیان داشت: زبان و قلم دو اسلحه مهم در اختیار خبرنگار است که در تنویر افکار عمومی نقش بسزایی بر دوش دارد.

 

وی با اشاره به اهمیت قلم و بیان، یادآور شد: قرار گرفتن قلم به دست انسان های پاک می تواند ارزش ها حفظ و احیا شود و به وجود آورنده ایمان، دعوت جامعه به وحدت و همزبانی باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که رسالت خبرنگاری به حدی ارزش دارد که خدای متعال برای آن سوگند یاد کرده است، افزود: رسالت مهم خبرنگاران روشنگری و بصیرت افزایی است.

 

وی با بیان این که امروز رسانه ها، خبرگزاری ها و خبرنگاران نقش بسزایی در پیشرفت جامعه دارند، تصریح کرد: باید جایگاه والای خبرنگاران و رسالت اصلی این قشر مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه خرم آباد با یادآوری به این نکته که صاحب قلم و بیان پیش از هرچیزی نیازمند به آراستگی اخلاق است، گفت: حاکمیت اخلاق در رسانه ها امری بسیار مهم است.

 

وی در ادامه تأکید کرد: آراستگی اخلاقی امری بسیار مهم برای ارتقا بخشیدن به آثار قلمی و رسانه ای در جامعه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به وجود رقابت خوبی که بین رسانه های استان لرستان حاکم است، افزود: در این رقابت باید کیفیت مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

بیان واقعیت ها ویژگی خبرنگاران است

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان واقعیت ها را از دیگر ویزگی خبرنگاران خواند و اظهار داشت: صاحبان قلم باید آزادانه واقعیت ها را بیان کرده و نقد منصفانه داشته باشند.

 

وی رشد جامعه را در گرو بیان واقعیت ها و پرداختن به مسائل روز جامعه، بیان مشکلات و نیازهای جامعه بیان کرد.

 

گفتنی است، در همایش  گرامیداشت روز خبرنگار که در سالن شهیدآوینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، از خانواده دو شهید خبرنگار استان لرستان، شهید محمود صارمی و شهید علیرضا حیدریان تجلیل به عمل آمد./9459/202/ب2

ارسال نظرات