۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۴۴۱۶۵۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

حجاب و عفاف پرچم دین مبین اسلام است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه حجاب و عفاف شناسه و پرچم دین مبین اسلام است، کار هنرمندان در تولید آثار هنری برای گسترش فرهنگ حجاب را دارای اجری معادل اجر تبلیغ دین دانست.
حجت الاسلام خادمی- افتتاح نمایشگاه حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه دومین جشنواره سراسری طراحی پوستر حریم ماه با موضوع عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی و اسلامی در بجنورد، اظهار کرد: حجاب جزء ضروریات دین است.

 

وی اضافه کرد: مسلماً آثار هنری مختلف، به ویژه هنرهایی مانند گرافیک، کاریکاتور و سینما که جنبه بصری آنها قوی است در گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه نقش بسزایی دارند.

 

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه «بَصَر» یکی از راه‌های معرفت است، گفت: معرفتی که از این راه به دست می‌آید، می‌تواند منجر به باور و سپس تبدیل به ایمان شود، بنابراین هنرمند می‌تواند با آثار هنری مناسب، به نهادینه کردن مبانی دینی در جامعه کمک کند.

 

وی با اشاره به اینکه پیش‌شرط تولید آثار هنری مناسب، روشن شدن تعاریف در حوزه حجاب و عفاف برای هنرمند و باور قبلی وی به این مفاهیم و حفظ شئون اسلامی است، اضافه کرد: متأسفانه در نظام آموزشی ما، از آموزش و پرورش تا دانشگاه، در تعریف درست حجاب قصورهایی انجام شده است.

 

نمی‌توان حجاب را انکار کرد

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه مسأله حجاب از ضروریات دین است، گفت: همان‌طور که شخص نمی‌تواند اصل دین را انکار کند، انکار عالمانه و عامدانه هر یک از ضروریات دین نیز موجب خروج او از دین خواهد شد، بنابراین انکار هر کدام از ضروریات دین، آثاری همانند انکار اصل دین را در پی خواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به نقش آگاهی جامعه درباره مسأله حجاب، گفت: لازم است تکالیف دینی و شرعی، برای تمام افراد مکلف به‌ درستی و با دقت تعریف و تبیین شود و حجاب نیز از همین موارد است، در صورت تبیین درست این مسأله، خواهیم دید که از بسیاری مشکلات ما در این حوزه کاسته خواهد شد.

 

وی در ادامه با تأکید بر لزوم شناخت کامل این حوزه، حجاب و عفاف را دو مقوله مختلف دانست و خاطرنشان کرد: با رجوع به منابع دینی، متوجه می‌شویم که حجاب امری بیرونی است و ثمره عفاف است که مقوله‌ای درونی به شمار می‌آید.

 

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه در صورت تعریف درست و دقیق حجاب مفاهیمی چون حجاب برتر، بی‌حجابی، بدحجابی و امثال آنها روشن خواهد شد، ادامه داد: در مقوله حجاب دو مورد باید همزمان انجام شود؛ یکی پوشیده بودن و دیگری عدم خودآرایی و انجام ندادن هر یک از این موارد به معنی عدم رعایت دستورات دین در مورد حجاب است.

 

گفتني است، دومین جشنواره سراسری طراحی پوستر حریم ماه با موضوع عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی و اسلامی از سوی حوزه هنری خراسان شمالی و با مشارکت شرکت گاز این استان در حال برگزاري بوده و براساس برنامه مراسم اختتامیه این جشنواره، عصر چهارشنبه سيزدهم مردادماه، در محل تالار حافظ بجنورد برگزار و از شش هنرمند برگزیده آن تجلیل مي‌شود.

 

نمایشگاه خیابانی آثار برگزیده این جشنواره نیز در محل بوستان شهربازی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برپا شده و تا بیستم این ماه دایر است که در این نمایشگاه 30 اثر برگزیده جشنواره از هنرمندان گرافیست استان‌های مختلف کشور در معرض ديد عموم قرار گرفته است./9314/202/ب2

ارسال نظرات