۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۴۴۱۶۱۸
با حضور رییس سازمان تبلیغات اسلامی صورت گرفت؛

رونمایی از مجموعه آواهای اردویی

مراسم رونمایی از مجموعه آواهای اردویی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
آواهای اردویی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین مهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی بعدازظهر امروز در مراسم رونمایی از مجموعه آواهای اردویی که در سازمان تبلیغات برگزار شد با اشاره به اینکه آواهای اردویی سبب یادآوری خاطرات برای هر سنین می‌شود اظهار داشت: در این زمینه ابتدا باید به دست اندرکاران تهیه این اثر تبریک گفت زیرا با این حرکت خاطرات تمام اقشار مردم بازپروری می‌شود و سرود در این امر نقش مهمی دارد.

 

وی ادامه داد: سرود در تعیین هویت افراد می‌تواند نقش تاثیرگذاری داشته باشد، برای نمونه در اوایل انقلاب سرودهایی که خوانده می‌شد کاملا جناح و احزاب گروه‌ها را نشان می‌داد، همچنین در مواردی چون نمایشنامه‌ها سرود ابتدایی و انتهایی آن بیانگر موضوع و هویت آن داستان است.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نسل‌های طلایی در گذشته و آینده کشور ما وجود دارد که شعر و آوا در زنده نگه داشتن آنها تاثیر دارد خاطرنشان کرد: ما در گذشته شهدای دفاع مقدس و انقلاب و امروزه نیز شهدای مدافع حرم را داریم که به عنوان نسل‌های طلایی کشور به شمار می‌آیند که در رابطه با آنها سروده‌های زیادی خوانده شده است که نشانگر مبارزه آنها در زمینه دین بوده است، بدین ترتیب تقاضا دارم که مجموعه تسنیم نور از حوادث که در روز اتفاق می‌افتد جا نمانند تا بتوانیم در همه جبهه‌های حق و باطل حضور داشته باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با اشاره به اینکه باید از شخصیت‌های بزرگ همچون مقام معظم رهبری سرودهایی تهیه کرد تصریح کرد: ما باید از شخصیت رهبری به عنوان شخصی که در ابعاد سیاسی، اجتماعی و... درایت کامل را دارد استفاده کنیم، اما نباید بگذاریم انقلاب اسلامی که یک پدیده بزرگ است به تاریخ بپیوندد و باید با استفاده از ابزارهای همچون شعر و آوا آن را زنده نگه داریم.

 

وی افزود: باید به نقش سرود در بخش نوجوانان و جوانان دقت کنیم زیرا سرود نباید در یک اردو خاص خلاصه شود و باید تعلیمات و مفاهیم موجود در اشعار و نکات اخلاقی آن در خارج از اردو نیز ادامه داشته باشد.

 

در ادامه مراسم طباطبایی مدیرعامل موسسه تسنیم نور با بیان اینکه در یک اردو مربی، راننده و خدمات رسان همگی نقش مهم دارند ابراز داشت: در فضای یک اردو اشعار، نغمه‎‌ها و آوازها می‌توانند دل‌های سرد نوجوانان را گرم کند و روح امید و خواستن را در دل جوانان شکوفا کند.

 

همچنین در ادامه عالم بخش مدیر روابط عمومی موسسه فرهنگی تسنیم نور افزود: آواهای اردویی یکی از مواردی است که می‌توان از طریق آن تاریخ اردوها را نشان داد، در اردوهای ما مفاهیم اجتماعی، اخلاقی و تعلیمی زیادی وجود دارد، به همین منظور ما در اواخر سال 89 و اوایل سال 90 تلاش کردیم موضوع آواها را تصویب کنیم.

 

وی ادامه داد: جمع آوری آواهای اردویی به مدت دو سال به طول انجامید، در این رابطه فاز اول آواها در اواخر سال 92 تمام شد، در این مجموعه محمد عزیزی به عنوان شاعر و شهروز حقی به عنوان آهنگساز ما را در تهیه این اثر کمک کرده‌اند.

 

عالم بخش با بیان اینکه 120 قطعه سروده و ملودی در این مجموعه آماده شده است یادآور شد: ما افزون بر این 120 قطعه تلاش کردیم که 400 قطعه دیگر را در جلد دوم انتشار دهیم، افزون بر این بحث آواهای احادیث نیز مطرح است که به خاطر تعداد زیاد سروده‌ها تلاش شد به صورت کتاب جدا انتشار پیدا کند.

 

در پایان این مراسم از اثر «آواهای اردویی» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، طباطبایی مدیرعامل موسسه تسنیم نور و عالم‌بخش مدیر روابط عمومی موسسه فرهنگی تسنیم نور رونمایی شد./201/816/ب1

ارسال نظرات