۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۴۴۰۳۸۷
عضو شورای استانی حوزه علمیه:

نفی حکومت دینی برابر با حاکمیت استکبار است/ فائزه هاشمی اظهارات خود را پس بگیرد

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه نتیجه عدم حکومت دینی سلطه استکبار و ضربه به اسلام است، گفت: فائزه هاشمی روحانی زاده است، یا از روی نادانی و یا از تعمد سخن گفته است و باید این سخنان خود را پس بگیرد.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه دین اسلام یک مکتب سیاسی الهی است، اظهار داشت: دین مبین اسلام در جزیره العرب با تشکیل حکومتی دینی توسط نبی مکرم اسلام (ص) شکل گرفت و آغاز شد.

 

وی با بیان اینکه دیانت ما عین سیاست ما است و این شعار انقلاب اسلامی را شکل داد، تصریح کرد: زمانی که سیاست از دیانت و اخلاق جدا شود، دیگر توان کنترل آن وجود نخواهد داشت، تشکیل حکومت غیردینی و الهی برابر با حاکمیت استکبار و ظلم است، این امر حاکمیت اسلام را بر شؤون کشور از میان می‌برد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که احکام اسلام در حاکمیت دینی و ولی الهی به‌ طور اکمل اجرایی خواهد شد، ادامه داد: در دوران پهلوی اسلام مهجور بود و احکام و حدود الهی نه‌ تنها اجرایی نمی‌شد، بلکه با آن مخالفت می‌شد و حجاب به‌ عنوان نماد اسلام مورد مخالفت شدید بود.

 

وی با بیان اینکه کسانی که اظهارنظرهایی عجیب درباره حکومت دینی و عدم مطلوبیت آن دارند یا نمی‌فهمند یا تعمدی در کار است، بیان داشت: کسی که در یک خانواده روحانی و مسؤول کشور زندگی کند بی‌تردید با این موضوعات آشنا است و این‌گونه اظهارنظرهای سخیف از سوی برخی‌ها می‌تواند از روی تعمد باشد.

 

امام‌جمعه اهر با اشاره به اینکه حتی در دوران امامت و ولایت امیرمؤمنان نیز مشکلاتی در حکومت وجود داشت و این امر از نامه‌های ایشان به کارگزاران مشخص است، ادامه داد: اینکه کشور درگیر برخی مشکلات است مورد انکار نیست به معنای ناکارآمدی نیست، بلکه به معنای حرکت در مسیر اصلاح است نه به معنای نفی حکومت دینی باشد.

 

وی با بیان اینکه حکومت امروز ایران براساس مردم‌سالاری دینی بنا نهاده شده است و مردم برای سرنوشت خود تصمیم می‌گیرند، بیان داشت: امام خمینی(ره) در زمان تشکیل حکومت می‌توانست آن را نظام اسلامی نام‌گذاری کند اما ایشان جمهوری اسلامی را برگزیدند تا انتخاب‌ها به دست مردم باشد و آنان سرنوشت خویش را مشخص کنند.

 

امام‌جمعه اهر بر لزوم دینی بودن حکومت اشاره کرد و ادامه داد: این امر بدیهی است، نتیجه عدم حکومت دینی سلطه استکبار و ضربه به اسلام است و این‌گونه اظهارنظرها با هدف فرافکنی و خودشیرینی سیاسی و برای دوره جمع کنی انجام می‌گیرد، کسانی که این‌گونه اظهارنظرها را دارند باید سخن خود را پس بگیرند.

 

وی با بیان اینکه مردم از پشت پرده این‌گونه اظهارنظرها آگاه هستند و باید فائزه هاشمی که یک روحانی زاده است به این‌گونه اقدامات پایان دهد، تصریح کرد: نباید اجازه داد تا مسائل اصلی کشور به حاشیه رانده شود و این‌گونه اظهارنظرها پیگیری مسائل مهم کشور را به فراموشی بکشاند، فائزه هاشمی باید اظهارات خود را پس بگیرد./854/302/ب2

ارسال نظرات