۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۴۴۰۳۸۱
امام جمعه قیدار:

کشمیر فلسطین گمنام جهان اسلام است

امام جمعه قیدار با اشاره به تعداد بالای کشته و زخمی ها در منطقه کشمیر و عوامل آن، گفت: ميزان كشته‏ ها و زخمي‏ هاي حوادث اخير در كشمير به‏ حدي است كه گاه از آن به فلسطين گمنام جهان اسلام تعبير مي‏ كنند.
امام جمعه قیدار

حجت الاسلام سید علی طالبی، امام جمعه شهر قیدار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به سرکوب وحشیانه مسلمانان منطقه کشمیر هند به دست دولت این کشور، اظهار داشت: سركوب مسلمانان در كشمير از سوی دولت هند و به خشونت كشيده شدن اعتراضات مردمي در اين منطقه، قلب امت اسلامي به ویژه مردم ایران را جریحه دار كرده است.

 

وی در ادامه با اشاره به تعداد بالای کشته و زخمی ها در این منططقه و عوامل آن، گفت: ميزان كشته‏ ها و زخمي‏ هاي حوادث اخير در كشمير به ‏حدي است كه گاه از آن به فلسطين گمنام جهان اسلام تعبير مي‏ كنند؛ چرا که طرح دولت هند براي‏ ترويج هندوئيسم در ميان مسلمانان اين منطقه عاملي جدي در درگيري‏ ها و ناآرامي‏ هاي منطقه است.

 

این مقام مسؤول در ادامه با خطاب قرار دادن دولت هند و درخواست ملایمت بیشتر با مسلمانان این منطقه، افزود: دولت هند بايد متوجه عواقب ناگوار سركوب و كشتار مسلمانان بوده و از هر عملي كه سبب تشديد اعتراضات و ناآرامي بيشتر در اين منطقه مي‏ شود، خودداري كند.

 

حجت الاسلام طالبی در ادامه خاطرنشان کرد: مسلمانان جهان از جمله مسلمانان و شيعيان ايران حمايت معنوي خود را از خواسته ‏هاي به حق مسلمانان و شيعيان كشمير اعلام كرده و خواهان رفع سركوب و ايجاد شرايطي در اين منطقه هستند كه مردم آن بتوانند به اعتقادات ديني و مقتضيات فرهنگي خود عمل كنند.

 

وی در ادامه با اشاره به تاریخچه درخشان منطقه کشمیر هند، تصریح کرد: کشمیر در گذشته‏ يك كشور مستقل اسلامي بوده و این منطقه به‏ طور كلي تحت تأثير زبان فارسي قرار دارد و فرهنگ آن نيز به‏ شدت متأثر از فرهنگ ايراني و شيعي بوده و اكثريت جمعيت در همه بخش‏ هاي كشمير را مسلمانان تشكيل مي‏ دهند.

 

امام جمعه قیدار در ادامه با اشاره به تأسی جوانان کشمیری به انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: شايد آنچه بيش از همه مورد بغض نيروهاي امنيتي كشمير قرار گرفت، تأسي تظاهرات كنندگان به انقلاب اسلامي بود؛ چرا که جوانان كشميري با شعار «الله اكبر، خامنه ‏اي رهبر» به مبارزه با نيروهاي امنيتي می پرداختند.

 

وی در پایان با اشاره به ظرفیت عظیم ایجاد شده در سراسر جهان برای صدور انقلاب اسلامی، تأکید کرد: ذكر اين نكته بايد مورد توجه قرار گيرد كه افرادي كه امروزه در اقصي نقاط جهان در راستاي مبارزه با ظالم اقامه دعوا مي‏ كنند، به ‏نوعي از انقلاب اسلامي ايران پيروي مي‏ کنند كه اين امر ظرفيت عظيمي براي جمهوري اسلامي فراهم مي‏‌كند./949/302/ب2

ارسال نظرات