۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۴۳۹۹۱۵
نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد سیستان و بلوچستان:

کارآمدی حوزه منوط به گسترش وسعت دید به خارج از مرزها است

حجت‌الاسلام ایمانی خواه گفت: اگر می‌خواهیم حوزه‌های علمیه ما به‌روز و کارآمد شود، باید وسعت دید خود را گسترش دهیم، نیازهای آن طرف مرزها را هم در نظر بگیریم؛ باید برای نیازهای همه مسلمانان جهان برنامه داشته باشیم.
حجت‌الاسلام ایمانی‌خواه

حجت‌الاسلام رضا ایمانی‌خواه، مدرس حوزه علمیه و نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: از زمان حضرت آیت‌الله مقتدایی و در ادامه، زمان مدیریت حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری، اتفاقات خوبی در حوزه‌های علمیه رخ داد که یکی از آن‌ها، شکل گیری مدیریت‌های استانی بود که در حقیقت این تمرکززدایی از مرکز، گامی به جلو بود.

 

وی بیان کرد: با توجه به سجایا و ویژگی‌های اخلاقی که در آیت‌الله اعرافی وجود دارد و همچنین مسؤولیتی که ایشان در فضای بین‌المللی داشتند، انتظار داریم نگاه کلان و بین‌المللی ایشان در حوزه‌های علمیه هم خود را نشان دهد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان افزود: ما نباید نگاه خود را محدود به درون مرزهای ایران اسلامی کنیم، بلکه باید کل جهان را نگاه کنیم؛ نیازهای مسلمانان کشورهای دیگر را هم در نظر بگیریم و بر مبنای آن، حوزه را شکل بدهیم.

 

وی عنوان کرد: بحمدالله درباره سطح علمی و دروس حوزه‌های علمیه، چه سبک سنتی و چه جدیدا سبک‌های مدرن، مشکلی نداریم، فقط استفاده از ابزارهای مدرن را باید در بحث آموزش مدّ نظر داشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام ایمانی‌خواه ادامه داد: در گذشته شاگرد مقابل استاد می‌نشست، اما امروزه باید کاری کنیم کسانی هم که دسترسی مستقیم و حضوری به اساتید ندارند، بتوانند از محضر ایشان فیض ببرند؛ بنابراین باید از ابزارها و فناوری‌های جدید استفاده کنیم.

 

مدیر سابق حوزه‌های علمیه استان اظهار کرد: علمای بلاد ظرفیت بسیار گرانبهایی هستند که باید از آن برای پاسخگویی به نیازهای جامعه بهره گرفت؛ خوشبختانه شوراهای علمی حوزه‌های علمیه که متشکل از علمای تأثیرگذار هر منطقه است، این ظرفیت را به خوبی مهیا کرده است./302/831/ب1

ارسال نظرات