۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۴۳۸۸۸۰
آیت الله طبرسی:

رسیدگی به‌ محرومان مهم ترین شاخصه حکومت اسلامی است

آیت الله طبرسی رسیدگی به‌ محرومان را یک وظیفه انسانی و ذاتی دانست و با بیان این که بی‌تفاوتی به امور یک یک انسان‌ها کار بسیار ناشایستی است، گفت: خوشبختانه یکی از امتیازات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رسیدگی مناسب به امور محرومان و آسیب دیدگان است.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیر کل و کارکنان بهزیستی استان با مهم ارزیابی‌کردن وظیفه سازمان بهزیستی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران‌، افزود: رسیدگی به امور افرادی که از وضعیت نامناسبی رنج می برند یکی از مهم‌ترین وظایف این سازمان است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری رسیدگی به‌ محرومان را یک وظیفه انسانی و ذاتی دانست و با بیان این که بی‌تفاوتی به امور یک یک انسان‌ها کار بسیار ناشایستی است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه یکی از امتیازات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رسیدگی مناسب به امور محرومان و آسیب دیدگان است.

 

امام جمعه ساری با بیان این که بهزیستی در کشورمان وظیفه خطیری بر عهده دارد، گفت: کارهای انسان دوستانه و خداپسندانه ای که کارکنان بهزیستی انجام می دهند دارای پاداش دنیوی و اخروی بسیاری است.

 

وی مشکلات بشری را به دلیل عدم رعایت قوانین و قواعد زندگی دانست و ادامه داد: اگر جامعه بشری براساس آن چیزی که خداوند برای آنها تعیین کرده حرکت کنند هیچ مشکلی برای آن به وجود نخواهد آمد.

 

وی از این سازمان به عنوان یکی از مراکز تأثیرگذار در کشور یاد کرد و با بیان این که سازمان بهزیستی در طول دوران فعالیت خود خدمات ارزشمندی را در حوزه خدمات رسانی به جامعه ارائه داده است، گفت: حمایت و تقویت از این مرکز در سطح کشور ضرورتی مهم است.

 

وی به خدمات انسان دوستانه سازمان بهزیستی کشور اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این سازمان با ارائه خدمات توانبخشی در رفع آلام مردم جامعه نقشی بی بدیلی ایفا کرده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات نوع دوستانه سازمان بهزیستی در ارائه خدمات افراد معلول و محروم جامعه، تصریح کرد: توجه به انسان های محروم و مستضعف جامعه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

آیت الله طبرسی با تأکید بر این که آحاد جامعه اسلامی در برابر انسان‌های رنج دیده و مستضعف جامعه یک وظیفه انسانی و شرعی دارند، ادامه داد: ایران اسلامی در برابر این چنین افراد احساس مسؤولیت می کند و به همین دلیل نیز خدمات حمایتی ازاین افراد را در دستور کار خود قرار داده است.

 

امام جمعه ساری مهربانی، کمک رسانی و دستگیری از محرومان را یک فرهنگ اصیل در ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این فرهنگ انسانی به برکت اسلام ناب در کشورمان نهادینه شده است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران کار خیر و کمک به دیگران در جامعه اسلامی را یک ارزش والا دانست و تصریح کرد: همه باید قدر این فرصت را بدانیم و در جهت تحقق آن گام برداریم چون هم دارای پاداش دنیوی و هم اخروی است.

 

آیت الله طبرسی ترویج اعمال انسان دوستانه و کمک به محرومان را وظیفه مهم یک منتظر واقعی دانست و تصریح کرد: جامعه ای که در انتظار ظهور حضرت ولی عصر(عج) است باید در این مسیر گام بردارد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: بهزیستی به عنوان بزرگترین نهاد در امر خدمتگزاری به قشر معلول و کم بضاعت جامعه است که همه باید دست در دست یکدیگر دهیم تا بتوانیم این سازمان را کمک کنیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری توجه به قشر آسیب پذیر جامعه را یکی از رسالت های مهم سازمان بهزیستی دانست و گفت: این سازمان به عنوان یک مجموعه حمایتی رسالت سنگینی در حمایت از قشر آسیب پذیر جامعه بر عهده دارد.

 

وی با تأکید بر این که بهزیستی باید همه تلاش خود را در جهت بهبود زندگی و همچنین کیفیت خدمات رسانی به قشر محروم و آسیب پذیر جامعه به کار گیرد، ادامه داد: حمایت از محرومان و گروه های مستضعف جامعه یک رسالت و وظیفه مهم مسؤولان است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که سازمان های حمایتی نظیر بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) باید بستر ایجاد خودکفایی را در قشر آسیب پذیر و محروم جامعه فراهم کنند، افزود: در این راستا باید با تدوین برنامه های مناسب این بستر در کشور فراهم شود.

 

وی با تأکید بر این که بهزیستی باید سنگری برای قشر آسیب پذیر جامعه باشد، ادامه داد: این سازمان باید ضمن حفظ کرامت و جایگاه انسانی اقشار آسیب پذیر جامعه، آنها را به سوی توانمندسازی رهنمون سازد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری کمک به همنوع و دستگیری از نیازمندان را یک فرهنگ دیرینه در ملت بزرگ ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: حس دستگیری از مستمندان و کمک به مردم ریشه در اعتقادات دینی ملت بزرگ ایران اسلامی دارد.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که سازمان بهزیستی باید در جهت دستیابی به رفاه و عدالت اجتماعی گروه های هدف خود تلاش کند، ادامه داد: این سازمان باید در کنار فعالیت های حمایتی برنامه های فرهنگی را نیز در دستور کار خود قرار دهد./950/202/ب2

ارسال نظرات