۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۴۳۷۴۴۰
کارشناس مسائل مذهبی:

جامعه اسلامی نیازمند افراد دین بان است

حجت الاسلام خادم القرآنی گفت: غربت اهل بیت(ع) ناشی از کمبود افراد دین بان بوده و هست، افرادی که افزون بر دین دانی و دین داری، دغدغه دین دار شدن دیگران را نیز دارند و نسبت به اوضاع و احوال دین ‏در جامعه بی توجه نیستند.
دین

حجت الاسلام اکبر خادم القرآنی، کارشناس مسائل مذهبی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با دین مداری در جامعه اسلامی، گفت: افرادی که به نوعی با دین مرتبط هستند به سه دسته دین دان، دین دار و دین بان تقسیم می شوند.

 

وی ادامه داد: افراد دین دان کسانی هستند که عالم به مسائل دینی هستند که از لحاظ کمیت و کیفیت آن متفاوت است، در واقع نسبتشان به دین فقط در مرحله نظری و تئوریک است، افراد دین دار افرادی هستند که به هر قصد و نیتی به دانسته های خود عمل می کنند و کم یا زیاد فروع دین و مسائل دینی را به جا می آورند.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: این افراد در طول تاریخ به ویژه در زمان پیامبر (ص) و در دوره اهل بیت (ع) و بیشتر از آن در زمان فعلی وجود دارند و متاسفانه تعدادشان هم کم نیست، افرادی که اهل نماز و روزه و خمس و واجبات هستند.

 

حجت الاسلام خادم القرآنی تصریح کرد: دسته سوم افرادی هستند که افزون بر دین دانی و دین داری،  دغدغه دین دار شدن دیگران را نیز دارند و نسبت به اوضاع و احوال دین و معصومیت آن در جامعه بی توجه نیستند، دین دار نبودن دیگران آنها را آزار می دهد و دائم در حال تلاش و کوشش برای دین دار کردن انسانها هستند.

 

وی بیان داشت: اگر بخواهیم نمونه کامل و جامع  برای این گونه افراد مثال بزنیم حضرت امام خمینی(ره) یک الگو و نمونه بسیار خوبی هستند که با هدف حاکمیت تمدن اسلامی قیام کردند، در‏ زمانی که بسیاری دین و قرآنشان به طاقچه اتاق و حجره شان خلاصه می شد‏ آن دین بان دغدغه مند قیام کرد.

 

کارشناس مسائل مذهبی، توضیح داد: در حقیقت غربت اهل بیت (ع)  ناشی از کمبود این چنین افرادی بوده و هست که در بعضی از تعابیر مقام معظم رهبری در مسائل سیاسی، به روشنگری خواص تعبیر شده است، در زمان ائمه معصومین و همچنین در طول سالهای بعد از انقلاب افراد اهل نماز و روزه در مملکت ما زیاد به چشم می خورند ولی به فرمایش مقام معظم رهبری عمارها کجا هستند.

 

حجت الاسلام خادم القرآنی افزود: در بین همه اصناف و اقشار جامعه، طلاب و روحانیان بیش از همه فلسفه وجود شان دین بانی است، به برکت انقلاب اسلامی و هم چنین تلاش های مقام معظم رهبری فضای بسیار خوبی برای دین بانی روحانیان و انجام وظیفه آنها ایجاد شده است، باید از این فضای به وجود آمده کمال استفاده را ببرند.

 

وی در پایان گفت: از این رو طلاب و روحانیان و مدیران حوزه های علمیه در تمام سطوح باید نسبت به برنامه ریزی جهت تامین ابزارهای علمی و غیره در راستای دین بانی برنامه ریزی کنند./303/869/ب1

ارسال نظرات