۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۴۳۶۲۷۸

وحشت صهیونیست‎ها از گروه های مسلح فلسطینی در کرانه باختری

محافل صهیونیستی به شدت نسبت به گروه های مسلح فلسطینی در کرانه باختری ابراز نگرانی کرده اند و همین مساله ارتش رژیم صهیونیستی را واداشته تا ضمن استقرار شمار بیشتری از نیروهای خود، ایست بازرسی های بیشتری را نیز در این منطقه ایجاد کرده و تدابیر امنیتی شدیدی را به اجرا بگذارد.
حماس

به گزارش خبرگزاری رسا، شلومو دیاز تحلیلگر نظامی روزنامه عبری زبان "اسرائیل الیوم" ضمن اشاره به ترس و نگرانی ارتش صهیونیستی از گروه های مسلح فلسطینی در کرانه باختری که در حال طرح ریزی برای عملیات های جدید  مقاومتی هستند، تصریح کرد که ارتش همچنان در تلاش برای شناسایی این گروه ها از جمله گروه مسلحی که روز جمعه گذشته یک خاخام تندرو سرشناس را در الخلیل به هلاکت رساند است.

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دیاز اظهار داشت که شمار زیادی از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در جست و جوی گروه مسلحی است که عملیات اخیر در الخلیل را به اجرا گذاشت و برآوردهای محافل نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی نیز حاکی از آن است که گروه های دیگری نیز در کرانه باختری فعالیت دارند و قصد طرح ریزی برای عملیات هایی دیگر و وارد آوردن ضرباتی سخت به این رژیم را دارند.

 

این اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی را بر آن داشته است تا دامنه تحقیقات و حملات خود به کرانه باختری را گسترش دهد و اقدام به بازداشت گسترده فلسطینیان کند. همچنین ارتش شمار زیادی از نیروهای یگان مهندسی خود را به منظور ایجاد ایست بازرسی هایی در خیابان ها و ورودی های شهرک های فلسطینی نشین فراخوانده است.

 

از سوی دیگر، تحلیلگر نظامی پایگاه خبری عبری زبان والا نیز به نقل از یک افسر تیپ گولانی اظهار داشت که هدف از تدابیر امنیتی شدید در الخلیل تحت فشار قرار دادن گروهی است که علمیات اخیر را انجام داد تا در نهایت این گروه وادار به انجام اشتباهی شده و اعضای آن شناسایی و بازداشت شوند.

 

امیر بوخبوط افزود که ارتش رژیم صهیونیستی در نهایت مجریان این عملیات را بازداشت می کند.

 

رون بن یشای تحلیلگر نظامی روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت هم گفت که مجریان عملیات الخلیل توانستند خود را از دید نظامیان مستقر در این شهر مخفی نگه دارند.

البته تحلیل ها و برآوردهای اطلاعاتی نشان  می دهد که گروه های دیگری نیز در کرانه باختری قصد اجرای عملیات های ضد صهیونیستی را دارند.

 

بن یشای تصریح کرد که ارتش و سازمان های امنیتی رژیم صهیونیستی هر طور شده به دنبال سرکوب و مهار عملیات های مقاومتی فلسطینیان هستند تا مبادا این عملیات ها در نهایت اوضاع حاکم بر کرانه باختری را به سمتی پیش ببرد که دیگر قابل کنترل نباشد و کار به جایی برسد  که روزانه 3 یا 4 عملیات مقاومتی را شاهد باشیم./982/ب102/د

ارسال نظرات