۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۴۳۶۰۳۸
مدیر دانشگاه امیرالمؤمنین:

سرکوبی بیداری اسلامی، حقوق بشر آمریکایی است

مدیر دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به جنایت ها و نقض حقوق بشر آمریکا در سطوح مختلف گفت: سرکوبی بیداری اسلامی و حمایت از ظالم مصادیق حقوق بشر آمریکایی هستند.
سودانی مدیر دانشگاه امیرالمومنین (ع) اهواز

ناصر سودانی، مدیر دانشگاه امیرالمؤمنین(ع)، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه ماهیت حقیقی سازمان ملل در حقیقت بازدارندگی تجاوزها و برپا کردن عدالت در استیفای حقوق کشورهای فاقد توان دفاعی است، گفت: تشکیل سازمان ملل متحد برای جلوگیری از تجاوز و تعدی کشورهای قدرتمند در برابر کشورهای برخوردار از ضعف دفاعی، سیاسی و اقتصادی است.

 

مدیر دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) مجمع حقوق بشر یا نهاد مرتبط با حقوق بشر را از نهادهای وابسته به سازمان ملل برشمرد و تصریح کرد: حقوق بشر یعنی داشتن حق طبیعی، آزادی، استقلال،کرامت انسانی، حقوق مربوط به زندگانی مادی همچون بهره مندی از کار و مسکن و حداقل داشتن رفاهیات ابتدایی است.

 

سودانی با ابراز تأسف از اینکه سازمان ملل ابزاری در دست ابرقدرت های سابقه دار در استعمارگری است، خاطرنشان کرد: مجمع حقوق بشری ابزاری در دست سازمان ملل برای تسویه حساب های سیاسی و حتی در موارد زیادی تسویه حساب های دینی، مذهبی، اقتصادی و اجتماعی شده است.

 

این مقام مسؤول دوگانگی در تصمیم گیری ها و صدور قطع نامه، عدم حمایت از مظلوم واقعی و چشم پوشی از محکومیت جنایت های انسانی توسط ابرقدرت ها و یا عوامل و حاکمان مزدور آنان را از جمله موارد نقض حقوق بشر در سازمان ملل برشمرد و تصریح کرد: عدم رعایت اصول و ارزش های انسانی و مکتبی براساس نظام مکتب های مختلف بشری، نقض آشکار قوانین الهی در برخی موارد و همچنین نقض آشکار بعضی از قوانین و مقررات بین المللی مورد اتفاق با تفسیرهای سلیقه ای و جانبگرایانه که متأسفانه نمونه اخیر و آشکار آن پس گرفتن بیانیه محکومیت آل سعود در ماجرای ضدبشری کودک کشی در یمن است از جمله موارد نقض حقوق بشر در سازمان ملل محسوب می شود.

 

وی با اشاره به اینکه پس گرفتن بیانیه محکومیت آل سعود، به اعتراف دبیر کل سازمان ملل به سبب ضعف بنیه مالی این سازمان صورت گرفته است، افزود: ضعف بنیه سازمان ملل سبب عقب نشینی این سازمان از موضع گیری بجا و قانونی شده و دست جنایتکاران آل سعود را در ارتکاب جنایت های ضد بشری در یمن و ادامه کودک کشی بازگذاشته است.

 

مدیر دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اظهارداشت: در قرن اخیر دست پلید آمریکا در جنایت های امروزی جوامع بشری به ویژه نقض حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی، کشورهای جهان و حتی علیه شهروندان آمریکایی به وضوح دیده می شود.

 

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی جنگ ویتنام و بالکان، بمباران هیروشیما و ناکازاکی، بمباران مناطقی در سومالی و سودان، حمایت از رژیم های ضد دموکراسی و حقوق بشر، حمله به افغانستان و عراق، حمایت همیشگی از رژیم غاصب صهیونیستی، سرکوب و برخورد شدید با فرقه داوودیه، کمک به گروه های تکفیری و تروریستی، انجام عملیات های تروریستی در جمهوری اسلامی ایران و کشورهای محور مقاومت، دخالت آشکار در حمله به سوریه، یمن، عراق، لبنان، حمایت از رژیم های وابسته و مزدور و حاکمان جور، سرکوب بیداری اسلامی و تغییر نهضت های مردمی با روی کار آوردن حاکمان وابسته همچون انقلاب کشور مصر، سرکوب انتفاضه های مظلومان فلسطینی و تروریست خواندن آنان را از جمله موارد نقض حقوق بشر آمریکا و جنایت های این کشور در عرصه جهانی برشمرد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به جنایت ها و نقض حقوق بشر آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران همچون پشتیبانی از رژیم سفاک پهلوی تا آخرین لحظه و تسلیح آن تا بن دندان، تبدیل سفارت آمریکا به لانه جاسوسی، تحریک گروه های ضدانقلابی در کشور و هدایت آنها برای ایجاد آشوب در استان های مرزی و داخل کشور اذعان کرد: انجام کودتاهای متعدد، انجام عملیات طبس، ساقط کردن هواپیمای مسافربری، ترور شخصیت های انقلابی در آغاز استقرار نظام اسلامی همچون 7 تیر و 8 شهریور و ترور علمای وابسته و مسؤولان نظام اسلامی از قوای 3 گانه و ترور دانشمندان هسته ای از جنایت های آمریکا در حق ملت ایران است.

 

سودانی تحریم های ظالمانه علیه نظام اسلامی، بلوکه کردن اموال و دارایی های کشور به ویژه مصادره دو میلیارد دلاری اخیر را از موارد نقض حقوق بشر از سوی آمریکا دانست و اظهارداشت: انجام عملیات های انفجاری و تروریستی و شهادت 17 هزار هم وطن، مسلح ساختن رژیم بعث عراق به انواع سلاح به ویژه شیمیایی، میکروبی و کمک های اطلاعاتی از طریق هواپیماهای آواکس و مستشاران نظامی از جمله موارد نقض حقوق بشر آمریکایی علیه نظام اسلامی است.

 

وی با اشاره به اینکه آمریکا حقوق بشر را در حق شهروندان خود نقض می کند، افزود: برخورد با سیاهپوستان، برخورد با پیروان ادیان مختلف به ویژه مسلمانان با اعمال محدودیت های خاص از جمله موارد نقض حقوق بشر آمریکایی در داخل خود این کشور و علیه هم وطنان خود است.

 

سودانی با بیان اینکه مجموع این اقدامات آمریکا را مظهر پلیدی و پلشتی، خباثت و جنایت، محور شرارت و توطئه چینی و نقض کننده آشکار حقوق بشر به جهانیان معرفی کرده است، ابراز داشت: این اقدامات در یک کلمه آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ در جهان به همگان شناسانده است.

 

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: متأسفانه سازمان ملل ابزاری در دست آمریکا است که حتی اجازه صدور ویزا را به مهمانان ویژه که در مجامع جهانی ضد صهیونسیم معرفی شده اند نمی دهد./9456/302/ب3

ارسال نظرات