۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۴۳۳۵۰۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

انفاق و دستگیری از محرومان شاخصه اصلی عدالت علوی است

استاد حوزه علمیه مازندران مهربانی، کمک رسانی و دستگیری از محرومان را یک فرهنگ اصیل در ایران اسلامی دانست و گفت: این فرهنگ انسانی به برکت اسلام ناب در کشورمان نهادینه شده است.
انفاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد نسب، استاد حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران مراکز خیریه و نیکوکاری با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) با بیان اینکه در قرآن هر جا کلمه نماز آمد کلمه زکات و انفاق نیز همراه آن آمده است، اظهار داشت: این همراهی نشان از اهمیت جایگاه انفاق دارد.

 

وی اعتقاد به آخرت و اقامه نماز را دو ویژگی مهم مؤمنان برشمرد و افزود: اقامه نماز همراه با انفاق در قرآن مرود تاکید است و در روز قیامت اگر نماز ما مورد قبول واقع شود همه اعمال ما نیز مورد قبول واقع می‌شود و برای اینکه نماز ما مورد قبول واقع شود باید انفاق کرد.

 

حجت الاسلام محمدنسب با اشاره به انفاق امام علی(ع) حتی در حال نماز خواندن، بیان کرد: انفاق عین عبادت است واگر انسان کاری را با اعتقاد راسخ و برای خدا انجام دهد دیگر نیازی به کس دیگری نیست.

 

وی با بیان این که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره دغدغه محرومان ومصتضعفان جامعه را داشته و دارند، تصریح کرد: در حال حاضر همه تلاش مقام معظم رهبری کاهش آلام قشر کم درآمد و محروم جامعه اسلامی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هر حکومتی وظیفه دارد برخی از نیازهای اولیه آن ملت را تأمین کند خاطرنشان کرد: خدمت به مردم رسالت همه مدیران و مسؤولان در نظام اسلامی است و همین موضوع موجب تقویت جایگاه نظام و انقلاب خواهد شد.

 

حجت الاسلام محمد نسب با اشاره به این که ملت بزرگ ایران همواره در مسیر آرمان های اصیل انقلاب حرکت کردند، بیان داشت: خدمت صادقانه و بی منت به ملت مهم ترین راه جبران از خودگذشتگی و ایثارگری های این مردم است. 

 

امام جمعه میاندرود با بیان این که اقشار محروم جامعه همواره پشتیبان حقیقی انقلاب و نظام اسلامی بوده و هستند، گفت: این قشر بدون هیچ چشم داشتی در دفاع از آرمان هاو  ارزش های انقلاب حاضر شدند و از کشورشان دفاع کردند.

 

وی با تأکید براین که نظام اسلامی مدافع حقوق ضعفا و محرومان جامعه است، بیان داشت: هیچ گاه نخواهیم گذاشت حقوق محرومان جامعه پایمان شود.

 

حجت الاسلام محمد نسب با بیان این که مردم کشورمان در حس نوع دوستی و مهرورزی همواره پیشگام بوده اند، گفت: کمک به محرومان جامعه یکی از سنت های حسنه اسلامی است که همواره مورد تأکید بزرگان دین ما بوده است.

 

وی حمایت از ایتام را سیره امیرمومنان علی(ع) دانست و با اشاره به این که حضرت علی(ع) در همه زمان ها به فکر مردم فقیر و مستمند بود و حتی در نیمه‌های شب نیز به آنها رسیدگی می کرد، ادامه داد: امروز نیز این سنت حسنه باید از سوی جامعه اسلامی دنبال شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طبق قانون الهی و طبیعی، آفرینش انسان به‌گونه‌ای است که نمی‌تواند نسبت به سایر همنوعان خود بی‌تفاوت باشد و این جنبه از آفرینش یکی از وجوه تمایز انسان با سایر موجودات است، افزود: از جمله چیزهایی که خداوند در وجود انسان سرشته است ‌حس نوع‌دوستی و نیکوکاری است که در آیات و روایات مختلفی نسبت به این امر تأکید فراوان شده است.

 

حجت الاسلام محمد نسب، انفاق و کمک به دیگران را یکی از مهم ترین سفارش های ائمه معصومین(ع) دانست و خاطرنشان کرد: پیامبران و امامان معصوم ما شیعیان پیشگام این عرصه الهی بودند.

 

وی با بیان این که دین مبین اسلام و آموزه های فرهنگی ایران، همواره بر دستگیری از مستمندان، کمک به نیازمندان و به نوعی حمایت از محرومان جامعه تاکید داشته اند، خاطرنشان کرد: آنچه از آیات قرآن به دست می‌آید این است که احسان، نوعی گذشت از حق شخصی و ایثار است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بیان داشت: احسان و مردم‌داری، اخلاق زیبنده مسلمانی است که می‌خواهد از الگوهای دینی و ارزش‌های مکتبی الهام گیرد و زندگی اسلامی را به وجود آورد.

 

امام جمعه میاندرود با بیان این که شاد کردن دل مؤمن و شاد کردن دیگران از اجر و پاداش دنیوی و اخروی بسیار زیادی برخوردار است، ادامه داد: انفاق و دستگیری از محرومان مهم ترین شاخصه یک فرد مؤمن و مسلمان است.

 

وی با تأکید براین که جامعه اسلامی و انقلابی ما، باید به پیروی از پیشوای محرومان حضرت علی(ع) روح و جان خود را با ایثار و انفاق صفایی تازه بخشد، تصریح کرد: دستگیری از محرومان و مستمندان، همواره جزء وظایف ملی و مذهبی مردم ایران بوده است.

 

امام جمعه میاندرود مهربانی، کمک رسانی و دستگیری از محرومان را یک فرهنگ اصیل در ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این فرهنگ انسانی به برکت اسلام ناب در کشورمان نهادینه شده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، کار خیر و کمک به دیگران در جامعه اسلامی را یک ارزش والا دانست و تصریح کرد: همه باید قدر این فرصت را بدانیم و در جهت تحقق آن گام برداریم چون هم دارای پاداش دنیوی و هم اخروی است.

 

حجت الاسلام محمد نسب با اشاره به نقش احسان در حیات فردی و اجتماعی خاطرنشان کرد: انسان دارای نیازمندی‌های فکری، مالی، روحی و معنوی است و انسان‌ها می‌توانند با احسان کردن به یکدیگر نیازمندی‌های خود را در زمینه‌های مختلف برطرف کند./950/202/ب2

ارسال نظرات