۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۴۳۱۲۹۱
رییس حوزه علمیه دورود:

بالندگی و موفقیت نظام اسلامی در گرو تکیه بر تغذیه فکری حوزه است

رییس حوزه علمیه دورود با اشاره به این که حوزه علمیه پشتوانه فکری نظام را تأمین می کند، گفت: بالندگی و موفقیت نظام اسلامی تکیه بر تغذیه فکری حوزه است.
حوزه علمیه

حجت الاسلام عبدالواحد الهی نژاد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: حوزه علمیه از تأثیرگذارترین نهادها در عرصه فرهنگی است.

 

وی با بیان این که حوزه علمیه فعالیت عظیمی در عرصه فرهنگیو خدمت به فرهنگ دینی و عمومی کشور انجام داده است، افزود: از مهم ترین اقدامات حوزه تأسیس و رونق حوزه های علمیه در مناطق گوناگون است.

 

رییس حوزه علمیه دورود خاطرنشان کرد: حوزه علمیه در رشد و بالندگی فرهنگ عمومی و اسلامی جامعه به خوبی نقش آفرینی کرده است و توجه به فضای فیزیکی و ساختمان ها با نمای اسلامی اثر فرهنگی در جامعه داشته است.

 

وی در ادامه اساتید و طلاب حوزه های علمیه را سربازان جبهه فرهنگی خواند و گفت: اساتید و فارغ التحصیلان حوزه های علمیه از مؤلفه های مهم و خروجی حوزه های علمیه در عرصه فرهنگی و انجام فعالیت های فرهنگی هستند.

 

حجت الاسلام الهی نژاد با اشاره به نقش آفرینی سربازان جبهه فرهنگی خاطرنشان کرد: آگاه سازی، بصیرت افزایی، هدایت افکار عمومی، اصلاح آداب و رسوم مردم و ترویج سبک زندگی اسلامی و فرهنگ دینی از جمله وظایف و فعالیت سربازان جبهه فرهنگی است.

 

وی در ادامه با بیان این که حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم در عرصه فرهنگ فعالیت های تبلیغی و پژوهشی چشمگیری انجام داده است، یادآور شد: فرهنگ نظام اسلامی توسط حوزه علمیه تغذیه و تأمین می شود.

 

رییس حوزه علمیه دورود با بیان این که حوزه علمیه پشتوانه فکری و فرهنگی نظام را تأمین می کند، عنوان داشت: دورود بالندگی و موفقیت نظام اسلامی در استفاده از تغذیه فکری و سرمایه فراهم شده از سوی حوزه است.

 

وی اظهار داشت: در طول تاریخ ثابت شده است که هرجا نظام به این سرمایه عظیم تکیه داشته باشد همواره در عرصه های گوناگون موفق و هر زمان از حوزه فاصله گرفته دچار انحراف و آسیب شده است.

 

حجت الاسلام الهی نژاد با بیان این که در عرصه فرهنگ افزون بر فعالیت تبلیغی، گفتاری و نوشتاری باید کارعملی صورت گیرد، افزود: باید توجه داشت که اصلاح و هدایت اشتباه مردم در حوزه فرهنگ با اقدام عملی کارگزاران و مسؤولان رقم می خورد.

 

پاسداری از هویت دینی و انقلابی جمهوری اسلامی بر دوش حوزه است

 

رییس حوزه علمیه دورود با بیان این که رفتار عملی عالمان دین، مراکز و حوزه های علمیه تقویت کننده فرهنگ عمومی است، اظهار داشت: پاسداری از هویت دینی و انقلابی جمهوری اسلامی بر دوش حوزه است.

 

وی با اشاره به این که امروز دشمنان هویت دینی ما را محور قرار داده اند، افزود: دشمن در عرصه فرهنگ اهرم های گوناگونی به کار گرفته است و در پی تضعیف فرهنگ دینی ما همواره در تلاش است.

 

اقدام عملی در حوزه فرهنگ خنثی کننده دسیسه های دشمن است

 

حجت الاسلام الهی نژاد با تأکید بر این که انجام تبلیغات برای خنثی کردن هجمه های دشمن کافی نیست، عنوان داشت: اقدام عملی در این عرصه باید صورت گیرد چراکه اقدام عملی خنثی کننده دسیسه های دشمن است.

 

وی با اشاره به این که حوزه علمیه برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن و در عرصه تبیین و ترویج فرهنگ دینی فعالیت های چشمگیری انجام داده است، تصریح کرد: به دلیل حجم بالای فعالیت دشمن این اقدامات کافی نیست و باید دستگاه های فرهنگی، آموزشی و تربیتی در سطح کشور نقش آفرینی کنند.

 

رییس حوزه علمیه دورود با تأکید بر جدیت و برنامه ریزی برای پیشبرد سیاست کلان حوزه در عرصه فرهنگی بیان داشت: باید بودجه مورد نیاز به مسائل فرهنگی اختصاص داده شود تا بتوان فعالیت های گسترده تری انجام داد.

 

وی در ادامه با اشاره به تأکید اخیر رهبر معظم انقلاب در راستای انقلابی ماندن حوزه های علمیه اظهار کرد: این مسأله تذکری است به منظور این که حوزه علمیه در صیانت از حوزه انقلابی جامعه مسؤولیت خطیر و مهمی بر دوش دارد.

 

حجت الاسلام الهی نژاد خاطرنشان کرد: حوزه علمیه ابتدا باید خود انقلابی باشد تا بتواند با تکیه بر آرمان ها و اهداف انقلاب جامعه انقلابی را تشکیل و هدایت کند./9459/302/ب3

فاطمه ملکی
ارسال نظرات