۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۴۳۱۰۳۶
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

ماه مبارک رمضان فرصتی برای انفاق و دستگیری از محرومان جامعه است

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا رسیدگی به محرومان جامعه را از پسندیده ترین کارها دانست و گفت: هیچ فرصتی بهتر از ماه رمضان برای رسیدگی به امور مستمندان نیست تا انسان با نگرش در زندگانی و دستگیری از آنان، آخرت خود را به درستی مهیا سازد.
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یدالله غلامی، نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران امروز در مراسم افتتاحیه برنامه های ماه مبارک رمضان گفت: سبب نام گرفتن ماه مبارک رمضان به «شهر الله» «صوم الله »، روزه گرفتن برای خدا است و روزه تنها عبادتی است که خدا آن را برای خود خداست.

 

وی، تحمل گرسنگی و تشنگی را از ظواهر روزه دانست و افزود: گرچه تحمل گرسنگی و تشنگی ظاهر روزه است، اما فضیلت و بهره ای برای انسان ندارد، لذا فضیلت ماه مبارک به خاطر «لقاء الله» است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، شرط رسیدن به لقاء الله در ماه مبارک رمضان را، انجام عمل صالح دانست که بواسطه عمل واقعی به آن، معنای ندای «ودخلی فی عبادی فدخلی جنتی » شنیده می شود.

 

حجت الاسلام غلامی با اشاره به این‌که رمضان در میان اولیاء خدا و اهل سیر و سلوک، ماه اول سال محسوب می شود، به تشریح وظایف مؤمنان در قبال شهر الله، بهره کافی از این فرصت و درک شب قدر پرداخت و بیان کرد: نخستین وظیفه مؤمنان در ماه مبارک «کسب ورع» و پارسایی است که به عنوان افضل اعمال نام دارد.

 

وی عظمت ماه رمضان را به سبب نزول قرآن مهم دانست و گفت: وظیفه مؤمنان در این ماه برای درک و استفاده کافی از قرآنی است که به منظور هدایت انسان، متقی کردن انسان و جدا کردن حق و باطل آمده است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا، قرائت یک آیه در ماه مبارک را برابر با ثواب ختم کامل قرآن خواند و بیان داشت: ماه مبارک رمضان ربیع و بهار قران است و «قرآن» هم ربیع دل ها است، به همین دلیل همانطور که با نسیم بهاری درختان خشک، زنده و سبز می شوند، قرآن نیز با نور خود دلها را زنده می کند.

 

حجت الاسلام غلامی سومین وظیفه مؤمنان برای بهره مندی کافی از رمضان المبارک را ذکر دعا خواند و در تاکید بر دقت آن افزود: منحصر کردن دعا بخود، تنزل سطح دعا است، به همین دلیل برای بهره مندی کافی از دعا، شیوه پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) را الگو قرار داده تا نیاز های دنیای اسلام با دعا برآورده شود، زیرا گشایش فرج و رفع مشکلات در زمره مهم آن است.

 

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه سپاه مازندران، بجا آوردن نماز شب را از وظایف مؤمنان در ماه مبارک رمضان برای کسب بهره کافی دانست و اشاره کرد: دوری از گناه موجب می شود تا فرصت بجاآوردن نماز شب مهیا شود.

 

وی صلوات زیاد بر محمد و آل محمد(ص) را با دارا بودن تمام ویژگی اصول دینی، ذکر گره گشایی یادکرد که به یقین در هر حال مورد قبول حق قرار خواهد گرفت و ادامه داد: انفاق و صدقه وظایف مهم مؤمنان بشمار می آید که 102 مرتبه در قرآن برآن تکرار شد، در حالی که روزه به عنوان یک امر با چهار آیه در قرآن اشاره شد.

 

حجت الاسلام غلامی انفاق در ماه مبارک را دارای اجر و مزد 700 برابری دانست و گفت: صلحه رحم ، حفظ زبان، احترام به بزرگتر ها، ترحم به زیردستان، آمادگی برای کسب معرفت ودرک شب قدر، استغفار و طلب مغفرت و تقاضای زیارت بیت الله الحرام را از دیگر وظائف مؤمنان برای بهرمند شدن از ماه مبارک رمضان دانست.

 

وی با اشاره به فضایل ماه رمضان به عنوان یکی از بزرگ ترین نعمت های خداوند، افزود: ماه رمضان ماهی است که قرآن در آن برای هدایت انسان ها نازل شده است و از مؤمنان خواسته شده تا به قرائت قرآن به عنوان مکتب تربیتی و انسان ساز اهتمام داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا گفت: بر اساس آیات و روایات دینی ترک محرمات، سعی در احیای ارزش های اخلاقی مانند صبر، تقوا، اخلاص، بصیرت و امر به معروف و نهی از منکر از جمله ویژگی های منحصر به فرد ماه مبارک رمضان و روزه داری است.

 

حجت الاسلام غلامی در ادامه سخنان خود رسیدگی به محرومان جامعه را از پسندیده ترین کارها دانست و خاطر نشان کرد: هیچ فرصتی بهتر از ماه رمضان برای رسیدگی به امور مستمندان نیست تا انسان با نگرش در زندگانی و دستگیری از آنان، آخرت خود را به درستی مهیا سازد.

 

وی، ماه مبارک رمضان را ماه دستگیری از فقرا و نیازمند دانست و افزود: باید در این ماه پرفضیلت با الگوگیری از مولایمان علی(ع)  از نیازمند دستگیری کنیم چون انفاق در این ماه پرفضیلت الهی ثوابی چند برابر از دیگر ایام دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، ماه رمضان را ماه ضیافت الهی و بهار قرآن معرفی کرد و از همگان خواست تا از این ایام مبارک برای تقویت فضایل اخلاقی و ترک محرمات بهره برداری کنند./950/202/ب2

ارسال نظرات