۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۴۳۰۷۲۰
حجت الاسلام علم الهدی تبیین کرد؛

ماه رمضان مظهر احترام به بندگان خدا

مدیر مدرسه علمیه قاسم بن الحسن ضمن اشاره به لزوم رعایت ادب بندگی را برای ورود به ماه مبارک رمضان، گفت: در این ماه می توان برنامه و راهکارهای آینده زندگی را با عبادات، تلاوت قرآن و خواندن مناجات طراحی کرد.
حجت ­الاسلام سید محمدباقر علم الهدی، مدیر مدرسه علمیه قاسم بن الحسن

حجت الاسلام سیدمحمدباقر علم الهدی، مدیر مدرسه علمیه قاسم بن الحسن تهران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این که ماه مبارک رمضان، ماه خدا و ماهی است که بندگان مستقیم سر سفره حضرت ربوبی می نشینند و از نزدیک رحمت خدا را در دنیا قبل از قیامت لمس می کنند، گفت: بندگان خدا در این ماه به مهمانی خدا دعوت شده اند و با توجه به این که مهمانی رفتن، آداب دارد، شخص مهمان باید حریم ها و حدودی را رعایت کند تا مهمان خوب و موفقی باشد.

 

مدیر مدرسه علمیه قاسم بن الحسن درباره لزوم کسب رضایت خدا اظهار داشت: از مهمترین شرایط میهمانی، جلب رضایتمندی صاحبخانه است تا میزبان از مهمان ناراحت نشود و حریم میهمان خود را نشکند و از خوانِ سفره کرم خود اخراج نکند؛ وقتی انسان به مهمانی می رود، دست گل هایی را با خود می برد تا موجبات رضایتمندی میزبان را فراهم کند.

 

پاک شدن رذائل اخلاقی بهترین سرمایه برای ورود به ماه مبارک رمضان

این کارشناس دینی پاک شدن رذائل اخلاقی را بهترین سرمایه برای ورود به ماه مبارک رمضان دانست و تصریح کرد: باید آداب میزبان را به بهترین شکل رعایت کرده، اگر قلب از رذائل اخلاقی پاک شد، انسان می تواند با بهترین سرمایه خدادادی در کنار سفره رحمت خدا زانوی ادب بزند.

 

وی به لزوم رعایت ادب بندگی را برای ورود به ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: دسته گلی که انسان به ماه رمضان می برد، تمرین و آماده شدن برای مهمانی خدا قبل از  این ماه است؛ یعنی قبل از ورود به ماه مبارک رمضان باید ادب عبودیت را در زندگانی و خلق و خوی خود تنظیم کرد.

 

اهمیت و لزوم احترام به بندگان خدا در ماه مبارک رمضان

حجت الاسلام علم الهدی با اشاره به رعایت حقوق و احترام بندگان خدا در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: در این مهمانی افراد با فرهنگ و ادبیات مختلف در کنار سفره خدا می نشیندند که یکی از مهم ترین دسته گل ها برای همراه داشتن، حسن خلق با مردم است، چرا که همه مردم در ماه رمضان در کنار سفره خدا هستند، اگر در این ماه کسی به بندگان خدا توهین کند، در واقع حریم میهمانان پروردگار عالم را شکسته و این یکی از بزرگ‌ترین ظلم هایی است که انسان در زندگی مرتکب می شود.

 

مدیر مدرسه علمیه قاسم بن الحسن ضمن توصیه ای برای بهره مندی از فرصت های ماه مبارک رمضان اظهار داشت: بر انسان مؤمن و متعهد است که جواب بدی های مردم را در ماه رمضان به احسن وجه پاسخ دهد؛ در کنار این سفره تلاش کند که خود را به صاحب سفره نزدیک کند و در کنار او بنشیند، انسان برای نزدیک شدن به خدا در ماه رمضان باید از  تلاوت قرآن، مناجات و دعاهای این ماه از جمله ابوحمزه ثمالی بهره گیرد و خود را با اخلاص هر چه بیش تر به صاحب خانه نزدیک کند.

 

طراحی برنامه های آینده زندگی با عبادت در ماه رمضان

این کارشناس دینی با مهم خواندن برداشت ها، دریافت ها و تصمیم گیری های ماه رمضان تصریح کرد: از نکات مهم در ماه رمضان، تداوم دریافت های ملکوتی انسان ها برای بعد از ماه است؛ پیشنهاد می شود بیاییم با دعای پایان ماه رمضان که از لسان مبارک امام سجاد(ع) رسیده است که آن حضرت در پایان میهمانی این ماه با خداوند خدا حافظی می کردند را در روزهای آغازین ماه مرور کنیم و در پایان ماه که می خواهیم این دعا را با حسرت بخوانیم، از الآن خود را آماده کنیم تا از خدا تشکر کرده باشیم که در شب های این ماه خود را ساختیم.

 

وی در پایان گفت: در این ماه می توانیم برنامه و راهکارهای آینده زندگی را با عبادات، تلاوت قرآن و خواندن مناجات پیدا کنیم و در همین شب‌ها طراحی کنیم؛ در این صورت می توانیم از این ماه دست پُر خارج شویم./822/ت302/س

ارسال نظرات