۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۴۲۸۹۵۲
امام جمعه کلیبر: 

دشمن به دنبال ایجاد جدایی بین امت و ولایت است

حجت الاسلام موسوی گفت: دشمنان پس از حدود چهار دهه به این نتیجه رسیده که تنها راه ضربه به نظام اسلامی و براندازی انقلاب جدایی افکنی میان امت و ولایت است.
مردم و ولایت

حجت الاسلام سیدحسن موسوی، امام جمعه کلیبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که دشمن در جنگ نرم از رسانه‌های مختلف گروهی و ماهواره‌ای بهره می جوید، اظهار داشت: دشمن سرمایه گذاری کلانی در عرصه تهاجم فرهنگی علیه نظام اسلامی ایران داشته است.


وی ادامه داد: کسانی که دوران انقلاب و بعد از آن را درک کرده اند، می دانند که دو بلوک شرق و غرب هر یک طرفدار نظام های کمونیستی و سرمایه داری بودند، با تجزیه شوروی سابق، آمریکا خود را حاکم و قلدر منطقه معرفی کرد، اما امام خمینی(ره) با گفتمان الهی به مقابله با این کشور برخاست و تمام نقشه های آن ها را نقش برآب کرد.


حجت الاسلام مهدوی با تأکید بر این‌که دشمنان از هر راهی برای براندازی انقلاب اسلامی ایران وارد میدان می شوند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که ملت ایران از ولایت فقیه اطاعت کنند، دشمنان نمی تواند تسلط یابند، چنانکه پس از حدود چهار دهه به این نتیجه رسیده اند که تنها راه ضربه به نظام اسلامی و براندازی انقلاب جدایی افکنی میان امت با ولایت است.


امام جمعه کلیبر با بیان این‌که دشمنان برای تحقق این هدف، تهاجم فرهنگی و جنگی تمام عیار آغاز کرده‌اند، تصریح کرد: دشمنان در طول هشت سال دفاع مقدس با تمام تجهیزات علیه جمهوری اسلامی حمله کردند و وقتی به نتیجه نرسیدند، جنگ نرم را به راه انداختند، جنگی که تلفاتش به مراتب گسترده‌تر از جنگ نظامی خواهد بود.


وی با بیان این‌که دشمن در عرصه جنگ نرم از ابزارهای مختلفی مانند اینترنت و ماهواره علیه آداب، سنن و عقاید مردم ایران استفاده می کند، افزود: باید دانست که قدرت نرم، توانایی تأثیرگذاری بر دیگران برای کسب نتایج مطلوب از طریق جذابیت به جای اجبار یا تطمیع است.


حجت الاسلام مهدوی خواستار توجه جدی به تهاجم گسترده فرهنگی علیه مکتب شیعه و مقدسات ملت ایران از سوی رسانه‌های غربی شد و گفت: هنوز عده‌ای تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را توهم می‌دانند، این در حالی است که یکی از ابعاد فتنه 88 از نمونه‌های عینی و بارز جنگ نرم دشمن برای براندازی نظام اسلامی ایران بوده است.


امام جمعه کلیبر ادامه داد: در جنگ نرم صحبت از موشک، اسلحه و هواپیما نیست، بلکه صحبت از ماهواره، اینترنت، روزنامه، خبرگزاری، کتاب، فیلم و سینما است، طبیعی است که سربازان جنگ نرم نیز دیگر ژنرال ها، افسرها و نظامی ها نیستند بلکه روزنامه نگارها، سینماگرها، هنرمندان و فعالان امور رسانه ها هستند./935/303/ب2

 

ارسال نظرات