۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۴۲۸۵۰۰
عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم:

انجام فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی لازمه تحقق حکومت مهدوی است

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با بیان این که انجام فعالیت های سیاسی و اجتماعی لازمه تحقق حکومت مهدوی است، گفت: ضروری است مسؤولان و حاکمان نظام اسلامی در راستای تحقق این هدف عظیم گام بردارند.
حجت الاسلام غلامی

حجت الاسلام نجفعلی غلامی اراکی، عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به وظایف منتظران، گفت: اولین اقدام و عمل منتظران این است که مصداق منتظر واقعی باشند و آمادگی کامل برای فرج حضرت ولی عصر(عج) داشته باشند.

 

وی افزود: مهم ترین کاری که موجب خشنودی امام زمان(عج) می شود، داشتن روحیه اصلاح گری است و این که انسان هم از درون تهذیب نفس داشته باشد و هم در برون و جامعه بتواند رفتاری تأثیرگذار داشته باشد.

 

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم ذکر و یاد حضرت ولی عصر(عج) را از دیگر وظایف منتظران واقعی برشمرد و اظهار داشت: صدقه دادن به نیت امام و محبت به امام از مصادیقی است که می تواند انسان را به منتظر واقعی تبدیل کند.

 

حجت الاسلام غلامی اراکی با بیان این که منتظر واقعی باید امام زمان خود را به خوبی بشناسد و مایه زینت او باشد، ادامه داد: عالم ترین، باتقواترین، صبورترین، سخاوتمندترین و عابدترین انسان ها حضرت ولی عصر(عج) است و کسی که واقعا دوستدار امام خویش است باید به شخصیت و عظمت او پی ببرد.

 

وی امام عصر(عج) را واسطه فیض الهی دانست و خاطرنشان کرد: همه فیوضات و رحمت های خداوند به انسان ها به برکت وجود حضرت حجت(عج) است.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که خوشبختانه توجه جوانان جامعه به معنویت و حضرت ولی عصر(عج) بسیار درخور توجه است و شاهد بر این مدعا حضور پررنگ جوانان در اعتکاف مراسم ها و مناسبت های مختلف مذهبی است، بیان داشت: ولی در مقابل آسیب هایی نیز وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

وی با بیان این که یکی از آسیب هایی که جوانان را تهدید می کند عرفان های سکولار است، تصریح کرد: در حقیقت مهم ترین خطری که جوانان طالب معنویت و حقیقت را تهدید می کند قرار گرفتن در دام عرفان های سکولار است؛ عرفانی که منهای دین، مبتنی بر اومانیسم و انسان محور است و رسیدن به معنویات را در قالب دینداری و دین مداری تحلیل نمی کند و راه های رسیدن به خدا را متعدد می داند.

 

حجت الاسلام غلامی اراکی ادامه داد: قرآن کریم صراحتا چنین عرفانی که راه های رسیدن به خدا را متعدد می داند، رد می کند و می فرماید: «وَأَنَّ هَـذَا صِرَاطِي مُسْتَقِيمًا فَاتَّبِعُوهُ وَلاَ تَتَّبِعُواْ السُّبُلَ...؛ و اين است راه راست من از آن پيروی کنيد و به راههای گوناگون مرويد که شما را از راه خدا پراکنده می سازد».

 

وی افزود: یکی دیگر از آسیب های مهدویت ترویج این فکر غلط است که در دوران غیبت نباید کار اجتماعی و سیاسی انجام داد، در حالی که ما باید به عنوان منتظران واقعی مقدمات ظهور را فراهم کنیم و یکی از ملزومات تحقق این مقدمات انجام فعالیت های اجتماعی و سیاسی در راستای حکومت مهدوی است.

 

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به این که کشور جمهوری اسلامی ایران، کشور امام زمان(عج) و به دنبال تحقق اهداف حکومت مهدی است، گفت: ضروری است مسؤولان و حاکمان نظام اسلامی در راستای تحقق این هدف عظیم گام بردارند و سیره و رفتارشان امام زمانی باشد تا مردم نیز با تبعیت از آنها برای تحقق جامعه ای مهدوی تلاش کنند./907/ت302/ی

ارسال نظرات