۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۴۲۷۰۱۲
حجت الاسلام خاموشی:

جبهه‌گیری عملی در مقابله با رشد تشیع انگلیسی کار مداحان است

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در نخستین نشست فصلی کانون مداحان و شعرای آیینی در سال جاری تاکید کرد: جبهه گیری عملی در مقابله با رشد تفکر تشیع انگلیسی کار مداحان است.
حجت الاسلام خاموشی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی در نشست فصلی کانون مداحان و شعرایی آیینی با بیان این‌که مادحین گروه مرجع مهمی هستند که توجه اجتماعی به آنها از عمق و ریشه ای تاریخی برخوردار است، گفت: کسی که مرجعیت اجتماعی پیدا می‌کند و گروه های مختلفی از مردم به او مراجعه می‌کنند، باید ویژگی هایی داشته باشد که اولین و مهمترین آن تقواست.

 

وی ادامه داد: مداح باید خودساخته باشد. شما در جایگاهی هستید که تعظیم شعائر الهی می‌کنید. شخصی که در این جایگاه قرار می گیرد باید تمرین تقوا بکند. این تقوا مصادیق زیادی دارد که احترام به بزرگتر و پیشکسوت یکی از مهمترین آنهاست و باید تکریم آنها را در مجالس باب کرد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: از مصادیق دیگر تقوا این است که جایگاه منیع و رفیع آن کسی که دارید برایش می خوانید، بشناسید. از روی عادت نخوانید. ما تابلوی ائمه اطهار (ع) هستیم. باید خیلی روی خودمان کار کنیم.

 

حجت الاسلام خاموشی همچنین یادآور شد: در قبل و بعد از انقلاب اسلامی مادحین نقش مهمی داشته اند. شما یکی از مزیت های نسبی مکتب تشیع هستید.مکتب حزن و اشک در هیچ جای دنیا نظیر ندارد؛ این خیلی مهم است. این مزیت باید در خدمت انقلاب اسلامی باشد.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر این که مقابله با تشیع انگلیسی وظیفه مداحان است، اضافه کرد: خیانت تشیع انگلیسی از جریان تکفیری ها بیشتر است. جبهه گیری عملی در مقابله با رشد تفکر تشیع انگلیسی کار مداحان است. مداحی دارد یک قدرت نرم جدید به جهان معرفی می‌کند. قدرت نرم به صورت تعینی نه تعیینی یعنی خودش به صورت خودجوش آمده بالا و رشد پیدا کرده و کسی برای او راه تعیین نکرده است. شما در جبهه مدنی انقلاب اسلامی مقام رفیعی دارید.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش ظرفیت بالای هیئات مذهبی را بی بدیل برشمرد و گفت: این ظرفیت باید در خدمت اعتلای کلمه توحید و ولایت فقیه باشد.هیئت مذهبی یک تعریف عرفی ساده دارد که مکانی است برای ذکر اهل بیت (ع). ما قرآن ناطق و صامت داریم. اهل بیت (ع) بدون قرآن معنا پیدا نمی کند.

 

حجت الاسلام خاموشی در بخش پایانی سخنانش تصریح کرد: به هیچ وجه سعی نکنید که هیئات مذهبی از مردمی بودن خارج شود. این را به طور مطلق می‌گویم. چون ممکن است کم کم این کار صورت بگیرد. دولت و انقلاب اسلامی وامدار جریانهای مردمی هستند.بهینه سازی ظرفیت هیئات مذهبی و بالنده کردن آن به عهده شماست.ظرفیت هیئت مذهبی باید در خدمت ولایت باشد البته با در نظر گرفتن اقتضائات این زمان. شناخت زمان بسیار مهم است. هیئت مذهبی باید موقعیت خود را بر اساس اقتضائات زمان تنظیم کند.

 

گفتنی است،نخستین نشست کانون مداحان و شعرای آیینی در سال جاری در سالن اجتماعات معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان در حال برگزاری است.

 

شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان و شعرای آیینی دو نهاد مردمی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی هستند که زیر نظر این سازمان فعالیت می‌کنند./1325/د102/ی

 

منبع: روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات