۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۴۲۶۰۲۴
مدیر حوزه علمیه امام القائم تبیین کرد؛

ویژگی‌های بنده واقعی در روایات

مدیر حوزه علمیه امام القائم(عج) گفت: خداوند متعال فرمودند هفت ویژگی است که هر که داشته باشد بنده واقعی خواهد بود، ابتدا تقوا است که هرکس آن را داشته باشد از انجام محارم خودداری می‌کند و به ما نزدیک می‌شود.
بدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی بدری مدیر حوزه علمیه امام القائم(عج) ظهر امروز در ادامه کلاس اخلاق آیت الله علم الهدی که در بیت وی برگزار شد با اشاره به حدیث قدسی، اظهار داشت: خداوند متعال خطاب به پیامبر اکرم(ص) گفتند یا احمد می‌دانی چه موقعی بندگان من عابد می‌شوند و پیامبر اکرم(ص) نیز پاسخ دادند یا حق نمی‌دانم.

 

وی ادامه داد: خداوند متعال فرمودند: هفت ویژگی است که هر که داشته باشد بنده واقعی من است، ابتدا تقوا است که هرکس آن را داشته باشد از انجام محارم خودداری می‌کند و به ما نزدیک می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین بدری ابراز داشت: سکوتی که ما را از حرف اضافه باز دارد به عنوان دومین ویژگی است که خدا آن را معرفی می‌کند و می‌فرمایند باید از پرحرفی خودداری کرد چون موجب بیهوده‌گویی می‌شود.

 

مدیر حوزه علمیه امام القائم(عج) با اشاره به سومین ویژگی مطرح از سوی خداوند، خاطرنشان کرد: انسان باید از خدا بترسد به معنای واضح‌تر باید خوف از خداوند داشته باشد تا حدود کار خود را بداند.

 

وی ادامه داد: چهارمین ویژگی، حیا از خداوند در خلوت است، در اصل انسان باید بداند که خداوند متعال همیشه و همه جا شاهد رفتار و اعمال ما هست و بدین ترتیب رعایت امور خود را بکند.

 

حجت الاسلام والمسلمین بدری در باب ویژگی‌های بندگی یادآور شد: خداوند نحوه خوردن و به طور درست‌تر به اندازه نیاز خوردن را به عنوان پنجمین ویژگی بندگی می‌خواند.

 

مدیر حوزه علمیه امام القائم(عج) در باب ششمین ویژگی بندگی افزود: دوست داشتن دوستداران خداوند ششمین مورد بندگی از سوی خداست، در این شرایط انسان با هم نشینی با انسان‌های خوب به سوی راه درست که خداست می‌رود.

 

وی در پایان گفت: اخرین ویژگی بندگی را دشمنی با دنیا بر می‌شمارد، انسان باید چشم خود را بر روی زیبایی‌های زودگذر دنیا ببندد و توشه‌ آخرت خود را پربار کند./202/816/ب1

ارسال نظرات