۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۳۲۵۶۰۹

چند خبر کوتاه از استان بوشهر

خبرگزاری رسا ـ افتتاح مرکز مشاوره تخصصی خانواده مهر در بوشهر، برگزاری دومین جلسه اخلاق درمدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان، انتخاب دو تن از اساتید مدرسه علمیه دیر به عنوان استاد نمونه استان و جلسه هماهنگی مجریان اعتکاف شهرستان بوشهر از جمله مهم‌ترین اخبار استان بوشهر است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر پیش از ظهر امروز مرکز مشاوره تخصصی خانواده مهر بوشهر با حضور حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افتتاح شد.

 

آیت الله صفایی بوشهری در این مراسم به بیات نکاتی پیرامون اهمیت مشاوره برای خانواده ها پرداخت.

 

برگزاری دومین جلسه اخلاق درمدرسه علمیه چهارده معصوم برازجان

با حضور حجت الاسلام محمد جوکار مدیرحوزه علیمه چهارده معصوم برازجان دومین جلسه اخلاق درسال 95 در محل مسجد این حوزه علمیه برگزار شد.

 

سخنران این جلسه اخلاق با برشمردن فضائل و برکات ماه رجب و نتیجه فوق العاده مطلوبی که انس با قرآن و دعا در آینده افراد خواهد داشت خاطرنشان کرد: رسیدن به آرامش و سکون روحی جز با یاد و ذکر خداوند  میسر نمی شود و ماه رجب فرصت بسیار خوبی برای آماده شدن جهت ورود به ضیافت الله و ماه مبارک رمضان است.

 

انتخاب دو تن از اساتید مدرسه علمیه دیر به عنوان استاد نمونه استان

حجج الاسلام ابراهیم بحرانی مدیر و استاد مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر و سید محمدحسین حسینی به عنوان مدیر نمونه درسال تحصیلی 94-93 از طرف مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در بین مدارس علمیه استان انتخاب شد.

 

طلاب و کادر مدیریتی این مدرسه نیز طی پیامی از زحمات آنان تقدیر کردند.

 

جلسه هماهنگی مجریان اعتکاف شهرستان بوشهر

حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودی نیا  معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر در جلسه هماهنگی مجریان اعتکاف شهرستان بوشهر که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر برگزار شد گفت: اعتکاف و ظرفیت های آن فرصت خوبی است برای غربال گری و تزکیه شدن که شما به‌ عنوان متولیان باید با تمام وجود برنامه ریزی کرده تا اشتیاق و رغبت مردم به خصوص جوانان جهت شرکت در این امر معنوی تشویق شود.

 

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر اضافه کرد: برگزار مراسم اعتکاف سبب می‌شود تا معتکفین در این فرصت کوتاه جدا شدن از دنیا و مشغله ها دنیوی به خود آیند و با خلوت و تفکر در خود و خدای خود و هستی و نعمت های الهی روح خود را ثیقل دهند.

 

وی در ادامه این جلسه افزود: در واقع حضور چمشگیر نسل جوان در این مراسم معنوی شاهد این است که جوانان ما دارای ضمیری پاک و طالب روی آوردن به معنویت هستند.

 

حجت‌الاسلام محمودی نیا در خاتمه سخنان خود تصریح کرد: جا دارد از دست اندر کاران اعتکاف استان و شما عزیزان که مستقیما مقدمات حضور معتکفین را فراهم می‌کند تشکر کنم./833/101/ب2

ارسال نظرات