۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۳۲۵۰۷۳
استاد دانشگاه:

ماه رجب، ماه حراج حسنات است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه گفت: ماه رجب ماه حراج حسنات است، گفت: بهترین دعا به درگاه الهی درخواست ایمان محکم بر مبنای تبعیت از فرامین ائمه معصومین(ع) است.
نيکنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد نیکنام استاد دانشگاه، شامگاه پنجشنبه در کلاس درس اخلاق که در حسینیه اثنی عشری شهرری برگزار شد، گفت: رجب نام نهری در بهشت است که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‌تر است.

 

وی افزود: در روایت متعددی آمده است که اگر کسی در ماه رجب سه روز روزه بدارد بهشت بر او واجب می‌‎شود؛ در این روایت روزه‌ای که سبب پاکی انسان شود ملاک است چرا که انسان متقی و بهشتی اعمال ناشایست و ناپاک انجام نمی‌دهد و اعضا و جوارح خود را از آلوده شدن به گناه باز می‌دارد.

 

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه ماه رجب ماه حراج حسنات است، بیان داشت: استغفار و توبه به درگاه الهی در این ماه بسیار توصیه شده است زیرا استغفار سبب پاکی روح و زمینه ساز آمادگی انسان‌ها برای میهمانی خدا در ماه رمضان است.

 

نیکنام ادامه داد: گاهی ماه رمضان برای افراد آزار دهنده و طاقت فرسا می‌شود چرا که آنان ظرفیت و روح خود را در ماه رجب و شعبان برای ماه رمضان آماده نکرده و ذائقه خود را با ذکر و عبادت تغییر نداده‌اند اهمیت ماه رجب و شعبان برای انسان در آماده ساختن خود برای استفاده مناسب از ماه رمضان است.

 

وی در خصوص لیلةالرغائب گفت: فرشتگان عرش در دو شب از سال ساکن زمین می‌شوند که یکی از آن شب، لیلةالرغائب و دیگری شب قدر است ملائک در لیلةالرغائب برای مومنان و روزه داران ماه رجب دعا می‌کنند به همین سبب ما باید اجر و منزلت این شب را قدر دانسته و بیشترین استفاده را از این فرصت گرانسنگ ببریم.

 

نیکنام افزود: در شب قدر، مومنان نتیجه دعای فرشتگان و اعمال خود که در لیلةالرغائب انجام داده‌اند را می‌گیرند و ما باید در این شب بافضیلت از خداوند بخواهیم تا ما را از بلایای دنیوی و اخروی، روحی و جسمی مصون بدارد اما به این هم باید توجه داشته باشید که مرض و بلای روحی و اخروی بسیار سخت‌تر از بلای جسمی و دنیوی است.

 

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در لیلةالرغائب باید به نحوی دعا کنید که موجب عصیان آدمی نشود، ابراز کرد: بهترین دعا به درگاه الهی درخواست ایمان محکم بر مبنای تبعیت از فرامین ائمه معصومین(ع) است.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: خداوند می‌فرماید من حیا می‌کنم اگر کسی در حق برادر مومنش دعا کند و من آن دعا را در حق او استجابت نکنم./813/202/ب1

ارسال نظرات