۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۳۲۴۹۶۷
مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون:

لیلةالرغائب ضیافتی برای خواستن بهترین‌ها است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) با بیان این‌که لیلةالرغائب ضیافتی برای خواستن بهترین‌ها است، گفت: لیلةالرغائب شبی است که انسان از وابستگی‌های زمینی و دلبستگی‌‌های آسمانی که در قالب نیت‌های پاک است بر زبان جاری و از درگاه خداوند درخواست می‎کند.
ليلة‌الرغائب

نرگس یاوران مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره فضیلت و اعمال وارده در لیلةالرغائب، گفت: رغائب جمع رغیبه و به معنای شبی که در آن عطاها و مواهب فراوان به دست می‌آید، است.

 

وی افزود: لیلةالرغائب از جمله شب‌های بزرگ و با عظمت ماه رجب است که اعمال مخصوصی در این شب ذکر شده که به واسطه آن اعمال برکات و پاداش فراوان بر انسان سرازیر می‌شود.

 

یاوران با اشاره به اعمال وارد شده در این شب با فضیلت، بیان داشت: در این شب احیا و بیداری و نیایش فضیلت ویژه‌ای دارد و موجب کمال و سعادتمندی انسان می‌شود.

 

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) درباره کیفیت اعمال شب لیلةالرغائب، تصریح کرد: روز پنج شنبه اول ماه رجب روزه گرفتن توصیه شده است سپس در بین نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز اقامه می‎شود که درهر دو رکعت به یک سلام ختم می شود و در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود. و چون دوازده رکعت به اتمام رسید، هفتاد بار ذکر "اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله" گفته شود. پس از آن در سجده هفتاد بار ذکر "سبوح قدوس رب الملائکة والروح" گفته شود. پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر "رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم" گفته شود. دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه ذکر "سبوح قدوس رب الملائکة والروح" گفته شود. در اینجا می توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست نمود. ان شاء الله به استجابت می‌رسد.

 

وی با اشاره به توجه و اطلاع مردم نسبت به شب لیلةالرغائب، افزود: در سال‎های اخیر ارج نهادن به این شب بافضیلت در بین مردم بسیار قابل توجه بوده است چرا که با سجده به درگاه خداوند امید تازه‌ای در قلبشان برای رسیدن به مقصودشان روشن می‎شود.

 

مدیر مدرسه نجمه خاتون(س) با بیان اینکه مردم مومن در این شب از خداوند متعال آرزوهای خود را درخواست می‎کنند، بیان داشت: در چنین شبی فرشتگان از آسمان به زمین خاکی فرود می‎آیند و از ساکنان زمین می‌شوند و پیام و نیت‌های پاک بندگان را به افلاک می‎برند به همین جهت باید قدر این شب با فضیلت را دانست و به طور اتمّ از آن بهره برد.

 

یاوران در پایان لیلةالرغائب را ضیافتی برای خواستن بهترین‌ها دانست و ابراز کرد: خداوند بخشنده‌ترین بخشندگان است، کرمش هیچ گاه توقف پذیر نبوده و نخواهد بود امشب شبی است که انسان از وابستگی‌های زمینی و دلبستگی‌‌های آسمانی که در قالب نیت‌های پاک است بر زبان جاری و از درگاه خداوند درخواست می‎کند./813/302/ب1

ارسال نظرات