۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۳۲۳۱۱۸
کارشناس مسائل مذهبی:

حکومتی که خدایی نباشد، مردود است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حدادپور با بیان این که حکومتی که خدایی نباشد حتی اگر در سرزمین وحی باشد مردود است، گفت: در حاکمیت دینی ولی امر یا ولی فقیه رأس حکومت است و مسؤولان خداپرست هستند و تصمیماتشان مطابق دستورات دین است و به نظرات مردم احترام می گذارند.
حکومت ديني

حجت الاسلام محمدرضا حداد پور، کارشناس مذهبی و استاد دانشگاه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با حاکمیت دینی، گفت: ما ایمان داریم که در دنیا و نظام خلقت خدایی هست، به ملاصدرا گفتند خدا را ثابت کن، پاسخ داد اگر می توانید غیر خدا را ثابت کنید، یعنی خداوند مانند نور ظاهر است.

 

وی ادامه داد: وقتی می گوییم در دنیا و نظام خلقت خدایی هست به این معنی نیست که خدا دنیا را فقط آفریده باشد و آن را رها کرده باشد، ممکنات فقر محض هستند، هم در ظهورشان و هم در بودنشان فقر محض هستند، خداوند قدیم بالذات است یعنی طبق شئونات ربوبی خداوند، ممکن نیست که خدا باشد و ما در وجود به او وابسته نباشیم.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: ما در تمام شئونات زندگی به خدا محتاج هستیم، خدا پیامبران را برای قیام فرستاده است، قیام برای نماز و حاکمیت عدل است، برای حاکمیت باید قیام کنیم و خون دهیم همان گونه که امام حسین(ع) برای حاکمیت اسلام قطعه قطعه شدند.

 

حجت الاسلام حدادپور اظهار داشت: خدا به نیازهای بشر بیشتر از هر کسی آشنا است از این رو قوانینی وضع کرده است که به نفع بشریت است، حکومتی که خدا در آن مطرح نباشد مردود است، حتی اگر در سرزمین وحی باشد بازهم مردود است، همان گونه که حکومت آل سعود در عربستان مردود است.

 

وی در ادامه گفت: حاکمیت وقتی خدایی می شود که رأس آن، ولی امر و اگر ولی امر نبود ولی فقیه یعنی کارشناس دین باشد، ولی امر منصوب از جانب خدا است، ولی فقیه یا از طریق امام منصوب می شود مثل نائبان خاص امام زمان(ع) و یا نائب عام است، در سازمان اعتقادی اهل سنت ولی فقیه تعریف نشده است، اگر در جنگ 33 روزه حزب الله پیروز شد به خاطر اعتقادشان به ولی فقیه است، در نظام دینی اگر ولی امر نباشد ولی فقیه باید باشد.

 

استاد دانشگاه ابراز داشت: حاکمیت وقتی رنگ و بوی خدا می گیرد که مسؤولان خداپرست و تابع خدا باشند و تصمیماتشان مطابق دستورات دینی باشد و مشروعیت داشته باشد و به نام دین سوء استفاده نکنند، یکی از مهم ترین خصلت‌های توحیدی بودن حاکمیت دینی احترام به نظر مردم است، مردم یاری کننده حکومت هستند./869/303/ب1

ارسال نظرات