۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۳۲۲۲۲۳
مدیر کل اوقاف مازندران:

انفاق و دستگیری از محرومان مهم ترین شاخصه مؤمنان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که شاد کردن دل مؤمن و شاد کردن دیگران از اجر و پاداش دنیوی و اخروی برخوردار است، گفت: انفاق و دستگیری از محرومان مهم ترین شاخصه یک فرد مؤمن و مسلمان است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران بعد از ظهر امروز در مراسمی با موضوع کمک به محرومان در آستانه سال جدید برگزار شد بر ضرورت دستگیری از محرومان و مستضعفان در آستانه سال جدید تأکید کرد و گفت: مؤمنان باید در آستانه سال جدید کمک به فقرا و محرومان جامعه را دست کار قرار دهند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مردم کشورمان در حس نوع دوستی و مهرورزی همواره پیشگام بوده اند، گفت: کمک به محرومان جامعه یکی از سنت های حسنه اسلامی است که همواره مورد تأکید بزرگان دین ما بوده است.

 

وی حمایت از ایتام را سیره امیرمومنان علی(ع) دانست و با اشاره به این که حضرت علی(ع) در همه زمان ها به فکر مردم فقیر و مستمند بود و حتی در نیمه‌های شب نیز به آنها رسیدگی می کرد، ادامه داد: امروز نیز این سنت حسنه باید از سوی جامعه اسلامی دنبال شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با تأکید براین که باید با صرفه جویی و قناعت کمک و دستگیری از نیازمند را در دستور کار خود قرار دهیم، گفت: متأسفانه در برخی مواقع شاهد هستیم که افراد در بسیاری از چیزها اسراف می کنند، امروز مردم قحطی زده آفریقا دست نیاز به سوی مسلمانان دراز کردند و ما باید کمک کنیم.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که در اندیشه اسلامی، ثروت وسیله خیر است، نه هدفی برای مؤمن، و به این صورت انسان مؤمن باید در انفاق و اعطا و کمک به مستمندان عجله کند، افزود: کمک به فقرا و انسان های مستمند مهم ترین شاخصه جامعه اسلامی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، انفاق و کمک به دیگران را یکی از مهم ترین سفارش های ائمه معصومین(ع) دانست و خاطرنشان کرد: پیامبران و امامان معصوم ما شیعیان پیشگام این عرصه الهی بودند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که دین مبین اسلام و آموزه های فرهنگی ایران، همواره بر دستگیری از مستمندان، کمک به نیازمندان و به نوعی حمایت از محرومان جامعه تاکید داشته اند، خاطرنشان کرد: آنچه از آیات قرآن به دست می‌آید این است که احسان، نوعی گذشت از حق شخصی و ایثار است.

 

وی بیان داشت: احسان و مردم‌داری، اخلاق زیبنده مسلمانی است که می‌خواهد از الگوهای دینی و ارزش‌های مکتبی الهام گیرد و زندگی اسلامی را به وجود آورد.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که انسان ها در سایه فضیلت‌هایی همچون گذشت، بخشش، ایثار و همدلی، روح انسانی می‌یابند، ادامه داد: در جامعه‌ای که بر مبنای الگوی اسلامی و مکتب علوی تشکیل شده است، مسلمان نمی‌تواند در برابر نیازها و گرفتاری‌های برادران دینی خود بی‌تفاوت باشد.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که شاد کردن دل مؤمن و شاد کردن دیگران از اجر و پاداش دنیوی و اخروی بسیار زیادی برخوردار است، ادامه داد: انفاق و دستگیری از محرومان مهم ترین شاخصه یک فرد مؤمن و مسلمان است.

 

وی با تأکید براین که جامعه اسلامی و انقلابی ما، باید به پیروی از پیشوای محرومان حضرت علی(ع) روح و جان خود را با ایثار و انفاق صفایی تازه بخشد، تصریح کرد: دستگیری از محرومان و مستمندان، همواره جزء وظایف ملی و مذهبی مردم ایران بوده است.

 

مدیر کل اوقاف مازندران با تأکید بر این که آحاد جامعه اسلامی در برابر انسان‌های رنج دیده و مستضعف جامعه یک وظیفه انسانی و شرعی دارند، ادامه داد: ایران اسلامی در برابر این چنین افراد احساس مسؤولیت می کند و به همین دلیل نیز خدمات حمایتی ازاین افراد را در دستور کار خود قرار داده است.

 

وی مهربانی، کمک رسانی و دستگیری از محرومان را یک فرهنگ اصیل در ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این فرهنگ انسانی به برکت اسلام ناب در کشورمان نهادینه شده است.

 

حجت الاسلام علیزاده کار خیر و کمک به دیگران در جامعه اسلامی را یک ارزش والا دانست و تصریح کرد: همه باید قدر این فرصت را بدانیم و در جهت تحقق آن گام برداریم چون هم دارای پاداش دنیوی و هم اخروی است./950/202/ب1

ارسال نظرات