۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۳۲۱۹۴۶
سردار مهری:

آگاهی مردم از قوانین سبب جلوگیری از تخلفات می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اشاره به برنامه ریزی های فرهنگی راهور ناجا گفت: کار فرهنگی و اطلاع رسانی نقشی کلیدی داشته و هرچه آگاهی مردم بیشتر شود اثر بیشتری خواهد داشت.
سردار مهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار تقی مهری رییس پلیس راهور ناجا در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: سالانه در دنیا بیش از یک میلیون و 250 هزار نفر در تصادفات کشته می شوند و 55 میلیون نفر نیز مجروح می شوند.


وی افزود: در ایران در سال 84 که اوج کشته ها بود بیش از 27 هزار و 700 نفر در تصادفات کشته می شدند که در پایان سال 93 این عدد به 16 هزار و 872 نفر یکی بیش از ده هزار نفر کاهش داشته است که جهت گیری خوبی برای کشور بوده است.


سردار مهری با بیان این که در جهان آمار کشته ها رو به افزایش بوده اما خوشبختانه در کشور رو به کاهش است، اظهار داشت: امسال در ده ماهه بر اساس آمار پزشکی قانونی بیش از 14 هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه 450 نفر کمتر کشته شدند که نکته مثبتی است.


وی ادامه داد: میانگین آمار کشته های عابر پیاده در کشور46 درصد است اما در شهر قم 57 درصد است که نسبت به میانگین کشوری افزایش دارد، البته نسبت به سال گذشته در تصادفات درون شهری 10 درصد کاهش داریم که نشان دهنده زحمات همکاران در قم و رعایت بهتر مردم نسبت به قوانین و مقررات است.


رییس پلیس راهور ناجا با بیان این که امیدواریم در نوروز 95 و سال آینده کمترین حوادث را نسبت به گذشته داشته باشیم، ابراز داشت: هم اکنون در کشور 18 میلیون وسیله نقلیه خودرو و بیش از 10 میلیون موتور سیکلت وجود دارد.


وی عنوان کرد: 14 هزار نفر در تصادفات ده ماهه کشته شدند که حاصل 6 هزار تصادف فوتی بوده است، از این تعداد سه هزار تا مقصر و سه هزارتای دیگر غیر مقصر هستند، مهر افرادی که سبب تصادفات فوتی می شود مهم است.


سردار مهری خاطرنشان کرد: نیاز به تغییر رفتار رانندگان در جامعه داریم البته خوشبختانه نسبت به سال های گذشته وضع مناسب تر شده است، امیدواریم بتوانیم با تأثیرگذاری بر رفتار رانندگان تصادفات را کاهش دهیم.


وی اضافه کرد: در 11 ماهه امسال قریب به یک میلیون و 250 هزار وسیه نقلیه جدید وارد چرخه ترافیک شد و بیش از یک و نیم میلیون نفر نیز گواهینامه جدید گرفتند، از این رو پیش بینی ما این است که در سال 95 و ایام نوروز تعداد مسافرت ها بیشتر شود.


رییس پلیس راهور ناجا با ابلاغ سلام فرمانده نیروی انتظامی کشور به حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: شعار قانونمندی، انضباط و ایمنی در سفر از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی برای سال 95 انتخاب شده است که امیدواریم شاهد کاهش سوانح باشیم؛ از خدا می خواهیم به ما توفیق خدمتگزاری در رکاب ولایت فقیه را بدهد.


وی افزود: با پیشنهاد راهنمایی و رانندگی و تصمیم دولت قرار بر این شد که موتور سیکلت ها با وضع فعلی یعنی کاربراتوری از مهرماه سال 95 تولید نمی شود، قرار است به موتورهای برقی و دوگانه سوز جایگزین شود.


سردار مهری با اشاره به برنامه ریزی های فرهنگی راهور ناجا اظهار داشت: کار فرهنگی و اطلاع رسانی نقشی کلیدی داشته و هرچه آگاهی مردم بیشتر شود اثر بیشتری خواهد داشت، راهنمایی و رانندگی با آموزش و پرورش تفاهمنامه دارد که دانش آموزان تحت عنوان همیار پلیس آموزش داده می شوند./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات