۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۳۲۱۴۶۸
یامین پور:

برخی در پی مصادره نتیجه انتخابات به نفع خود هستند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول پژوهشی فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری دفتر تبلیغات قم با اشاره به موضع گیری صریح رهبر معظم انقلاب در برابر جریانهای نفوذ، گفت: مفهوم اصولگرایی دیگر ظرفیت رهبری جریان انقلابی را ندارد و باید مفهوم جدیدی ابداع شود.
وحيد يامين پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وحید یامین پور، فعال سیاسی، امشب در مسجد خاتم الانبیای پردیسان قم، با بیان این که یکی از نظریه‌های رایج در نظام بین الملل این است که کشورهای انقلابی به مرور از روحیات انقلابی خود فاصله می‌گیرند، اظهار داشت: ماکس وبر می‌گوید که انقلاب سه مرحله دارد که مرحله اول مرحله ای است که انسان‌ها بر اساس عواطف و هیجانات دست به انقلاب می زنند و مرحله دوم مردم بر اساس احترام به گذشته تنها نامی از انقلاب را بر زبان دارند و مرحله سوم مرحله ای است که عقلانیت  که منظور عقل عرفی است حاکم می‌شود که رهبر باید در برابر رفتار خود پاسخگو باشد و مردم نسبت به او مطالبه دارند.

 

وی با بیان این که اصلاحاتی‌ها در دهه هفتاد می‌گفتند که انقلاب اسلامی ایران وارد مرحله سوم شده است، ابراز داشت: این تفکر را در روزنامه‌های خود هم منتشر می‌کردند و از رهبر معظم انقلاب با بیان مقام رهبری نام می‌بردند که یک مفهوم رسمی حقوقی بر اساس قانون اساسی است و رهبری که در دهه اول انقلاب به معنی ادامه ولایت رسول الله(ص) بود تبدیل شده بود به مقام رهبری.

 

یامین پور با بیان این که عده‌ای در دهه هفتاد می‌گفتند دوره امروز دوره دموکراسی و عقلانیت عرفی مردم است، گفت: این مفهومی بود که برای تمام مفاهیم برآمده از تفکر امام خمینی(ره) برای خود تحلیل می‌کردند و اتفاقی که در دوره دهم  هم در تهران افتاد مسبوق به سابقه است و در مجلس ششم هم همین شد و لیست جامعتین در تهران شکست خورد.

 

رجز خوانی امروز اصلاح طلبان تکرار رجز خوانی دهه هفتاد است
وی رجز خوانی‌های این دوهفته اصلاح طلبان را تکرار رجز خوانی‌های گذشته دانست و خاطرنشان کرد: در آن سال‌ها می‌گفتند که دوران عقل حساب گر است و باید به مردم توضیح داد که در سفره‌شان چه گذاشته‌اید؛ مردم از این شعارها خسته شده‌اند ولی رهبری نمی‌خواهد قبول کند.

 

این فعال ساسی افزود: آنها معتقدند که در دهه سوم انقلاب نهاد‌های مدنی وابسته به سکولاریسم باید جای نهادهای انقلابی را بگیرند و در نهایت هم به اصل ولایت فقیه برسند و رهبر را در ذیل قانون اساسی قرار دهند ولی بعد از رأی آوردن محمود احمدی‌نژاد رهبری فرمودند که برخی می‌گویند که دیگر دوران شعارهای انقلابی سر آمده است ولی می‌بینیم که مردم هنوز به شعارهای اول انقلاب پای بندند.

 

وی با بیان این که یکی از اتفاقاتی که در فتنه 88 افتاد این بود که افرادی مانند سعید حجاریان توبه نامه تئوریک نوشتند، افزود: او اقرار کرد که ما گمان می‌کردیم جایگاه رهبری موقعیت خود را از دست داده است و اکنون می‌بینیم که در تمام این سال‌ها قدرت رهبری و توان تأثیر گذاریشان بیشتر شده است.

 

یامین پور با اشاره به این که جریان دهه هفتاد هنوز به اتمام نرسیده است و جریان امروزی ادامه همان مناظره دهه هفتاد است، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در جریان اخیر در انتخابات به صراحت موضع گرفتند و تا سر حد دو قطبی کردن جامعه ادامه دادند و به صورت واضح لیست انگلیسی را مطرح کردند زیرا در اینجا  بحث انحراف است و گمراهی ملت را در پی دارد.

 

وی با بیان این که برای ما روشن بود که در انتخابات امسال چه اتفاقی خواهد افتاد، افزود: این که مردم به لیست اصولگرایان رأی ندادند برای انقلاب هزینه بود و  امروز رهبر معظم انقلاب فرمودند که نرفتن آیات مصباح و یزدی خسارت به مجلس خبرگان است.

 

سکوت امروز موجب به خطر افتاد اصول و آرمان‌های انقلاب است
مسؤول پژوهشی فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری دفتر تبلیغات قم با اشاره به این که امروز گروهی تریبون را در دست گرفته است و نتیجه انتخابات را به نفع خود مصادره می کند، گفت: امروز جریانی روی کار می آید که مورد حمایت امریکا، اشرافی‌گری و به دنبال نفوذ است و رهبر می‌داند که اگر در قبال این جریان سکوت کند اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی در خطر می‌افتد و مردم سره را از ناسره تشخیص نخواهند داد.

 

وی به بیان مفهوم اسلام آمریکایی توسط امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: امام هم این هزینه را پرداخت کردند و مفهوم اسلام آمریکایی را ابداع کردند و ما 30 سال بیمه شدیم؛ امروز هم مقام معظم رهبری با ابداع این مفاهیم به حفظ اصول کمک می‌کنند.

 

باید مفهوم جدیدی برای جریان انقلابی ابداع شود
یامین پور با اشاره به این که دیگر مفهوم اصولگرایی ظرفیت رهبری جریان انقلابی را ندارد، اظهار داشت: اصولگرایی از جهت گفتمانی باخته است و امروز کسانی خود را اصولگرا می‌دانند که بویی ازاصولگرایی نبرده‌اند؛ دیگر از مفهوم اصولگرایی چیزی باقی نمانده است و مانند اول انقلاب که مفهوم راست و چپ کنار گذاشته شد و دو مفهوم اصولگرایی و اصلاح طلبی رایج شد امروز هم باید مفهوم های جدیدی ایجاد شود.

 

وی با بیان این که رهبر فرمودند من به دو جریان انقلابی و غیر انقلابی قائل هستم، افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با شورای عالی امنیت ملی فرمودند که باید در برابر جریان غیر انقلابی درون نظام ایستاد ودر حالی که از مفهوم ضد انقلاب جریان‌های بیرونی متبادر به ذهن می‌شد، مقام معظم رهبری این صف بندی را به درون نظام کشیدند.

 

این فعال سیاسی به راه‌های مبارزه با جریان ضدانقلاب در درون کشور اشاره و یادآور شد: یکی این است که سینه چاکان انگلیس را بشناسیم زیرا جریان غیر انقلابی برای تراشیدن پیکر انقلاب اسلامی تلاش شبانه روزی می‌کنند تا یک چیز دیگر را درست کنند و رییس جمهور در نشست مطبوعاتی به روشنی گفت مردم لغو سایر تحریم‌ها را می‌خواهند و تیم مذاکره کننده باید در سایر حوزه‌ها هم مذاکره کند.

 


وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب مدام به نتیجه مذاکرات اشاره می‌کنند، ابراز داشت: موضوع مسأله هسته‎ای نیست بلکه این قدم اولی است که در راه از بین بردن استقلال ایران برداشته‌اند و خود آمریکایی ها گفتند ما منافع خود را از راه مشارکت با ایران پیش خواهیم برد و این مشارکت از طریق همراهی با جریان داخل کشور است.

 

یامین پور  افزود: همانطور که رسیدن به اهداف انقلاب مستلزم استقامت است پیمودن طریق طاغوت هم مستلزم استقامت است و جریان طاغوت هم در این مسیر دارد هزینه می‌دهد؛ بعد از انتخابات معلوم شد که مرحله دوم انقلاب‌ را پی می‌گیرند و اهداف خود را به زبان می‌آورد و دو قطبی کردن جامعه و تخریب جریان انقلابی را تشدید خواهند کرد.

 

وی با بیان این که آنان موفق شدند که آیت الله مصباح و آیت الله یزدی در تهران رأی نیاورند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در رأس مبارزه با این جریان هستند و اخیرا به صورت واضح به این موضوع اشاره کردند.

 

وی نتیجه انتخابات در قم را مطلوب و امیدوارکننده دانست و ابراز داشت: قمی‌ها نشان دادند که قدرت تکان دادن شخصیت‌هایی که خود را جزء لایتغیر انقلاب می‌دانند را دارند و این نشان دهنده قدرت بالای مردم است که نباید فراموش شود.

 

جریان انحرافی فقط با روشنگری حل خواهد شد
وی با بیان این که نسبت به مواضعی که نمایندگان درمجلس می‌گیرند از قم باید صدایی بیرون بیاید، اظهار داشت: برای مقابله با این جریان انحرافی هیچ راهی جز روشنگری و تبیین وجود ندارد؛ ما از اول انقلاب گفتیم که نظام مردم سالاری دینی است و اگر رأی دلخواه ما بیرون نیاید نشانه عدم تلاش خود ما است و در همین انتخابات اگر ذره‌ای بیشتر روشنگری می‌شد این نتایج شکل نمی‌گرفت.

 

این فعال سیاسی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب در سال 84 خطاب به جامعه مدرسین فرمودند توقع انقلاب از شما این است که در انتخابات موضع بگیرید ولی در قم به انتخابات ورود نکنید، گفت: مفهوم رویش‌ها از این باب است که نسل جوان ما دارند اصالت‌های انقلابی را حفظ می‌کنند در حالی که برخی بزرگان اصول را فراموش کرده‌اند.

 
وی با بیان این که نتیجه انتخابات مطلوب بود ولی می توانست مطلوب تر باشد گفت: مردم در نظام اسلامی قدرت کنترل کنندگی دارند و اگر قرار است موضعی در برابر برخی سیاست‌ها گرفته شود باید از قم شروع شود و جلو محافظه کاری و مصلحت سنجی‌های غلط برخی را گرفت.

 

این فعال سیاسی با اشاره به مظلومیت رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: ایشان امروز جمله‌ای می‌گویند و فردایش جمله‌ای در مقابل این جمله ساخته می شود و این موارد را در رابطه با سیاست خارجی زیاد دیدیم که با این که رهبر فرمودند که از ادبیات دشمن استفاده نکنید ولی باز هم وقاهت دارند و عامدا این ادبیات را به کار می‌برند./843/پ201/ج1

ارسال نظرات