۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۳۲۰۷۴۹
مدیرکل بنیاد شهید استان سیستان و بلوچستان:

راهکار غلبه بر شبیخون فرهنگی، تداوم راه شهدا است

خبرگزاری رسا ـ پالایش با بیان اینکه امروز قدرت تمام کشورها به قدرت فرهنگی آن‌ها بستگی دارد، گفت: بهترین راهکار غلبه بر هجمه‌های نرم و شبیخون فرهنگی دشمن، تداوم راه شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.
پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، عباس پالاش، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان ظهر امروز 17 اسفند در جمع خبرنگاران، گفت: امروز دشمن به این نتیجه رسیده است که نمی‌تواند با حمله نظامی و جنگ سخت بر نظام اسلامی غلبه کند، به همین دلیل راه مبارزه فرهنگی را در پیش گرفته است.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان افزود: اگر ما بتوانیم راه شهدا و فرهنگ و تفکر بسیجی را در جامعه نهادینه کنیم، دشمن هرگز نخواهد توانست رخنه کند و اهداف شوم خود را به پیش ببرد.


وی اظهار کرد: یکی از اولویت‌هایی که همه شهدا در وصیت‌نامه خود ذکر کرده‌اند، پیروی از ولایت فقیه است؛ امام خمینی(ره) نیز فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.


پالاش ادامه داد: شعار کشوری امسال برای بزرگداشت روز شهید، «راه شهیدان ادامه دارد» است و در همین راستا، برنامه‌های مختلفی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و همچنین معرفی شهدای انقلاب اسلامی در سطح استان برگزار خواهد شد.


وی بیان کرد: دیدار مردم و مسؤولان با خانواده‌های شهدا در قالب طرح « فجرآفرینان»، مراسم کاشت نهال به یاد 48 هزار شهید ارتش و مراسم پیش‌کنگره 36 هزار دانش‌آموز شهید کشور از جمله برنامه‌های اجرایی در این راستا است.


این مقام مسؤول عنوان کرد: یادواره شهدا در پنج شهرستان زاهدان، زابل، ایرانشهر، سراوان و نیکشهر، نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس سطح استان، طرح «شهید پژوهی» در مدارس و همچنین اعزام 80 نفر از والدین شهدا به اردوی بازدید از مناطق جنگی از دیگر برنامه‌های اجرایی در ایام بزرگداشت روز شهید است.


پالاش افزود: رونمایی از کتاب وصیت‌نامه کامل شهدای استان به تعداد 2 دفتر به همراه مراسم گلباران و عطرافشانی تمامی گلزارهای شهدای استان به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد شهید روز شنبه 22 اسفندماه در زاهدان برگزار می‌شود./831/202/ب1

ارسال نظرات