۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۳۱۹۷۴۲
کارشناس و پژوهشگر فضای مجازی:

امنیت در جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر دکترین ولایت فقیه و انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و پژوهشگر فضای مجازی با بیان این‌که امنیت در جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر دکترین ولایت فقیه و انقلاب اسلامی است، گفت: برای آگاهی از اینکه مؤلفه­های این نظام به خطر افتاده است یا خیر، باید شاخصه های اصلی این نظام و ارزش­های حیاتی آن را رصد کرد و استقرار نظام در جامعه نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.
ابوذر منتظرالقائم کارشناس و پژوهشگر فضاي مجازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابوذر منتظرالقائم، کارشناس و پژوهشگر فضای مجازی عصر امروز در نشست «شبکه­های اجتماعی، مرزهای شیشه­ای» از سلسله نشست­های سواد رسانه­ای که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، خاطرنشان کرد: مؤلفه های امنیت، ثبات و اقتدار یک نظام سیاسی با یک ساخت مشخص با یک نظام سیاسی دیگر با ساخت دیگر، متفاوت است.

 

کارشناس فضای مجازی اظهار داشت: امنیت در جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر دکترین ولایت فقیه و انقلاب اسلامی سال 1342 مؤلفه­های ویژه خود است؛ برای آگاهی از اینکه مؤلفه­های این نظام به خطر افتاده است یا خیر، باید شاخصه های اصلی این نظام و ارزش­های حیاتی آن را رصد کرد و استقرار نظام در جامعه نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

پژوهشگر فضای مجازی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: ایشان فرمودند که تهدید و نفوذ امنیتی مسأله کمی نیست، اما در مقابل نفوذ امنیتی اهمیت آنچنانی ندارد؛ برای پیدا کردن بمب گزاری‌ها و تروریست­های سخت افزاری امکانات بیشتری تجهیز کرده ایم یا برای پیدا کردن تروریست های فرهنگی؟

 

وی با بیان اینکه برای رسیدگی به مشکلات جامعه بایستی خود را احیا کنیم، گفت: هنوز باور نکرده ایم که با جنگ نرم و تهدید فرهنگی رو به رو هستیم؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند دشمن به هر طلبه علوم دینی به شکل خمینی بالقوه نگاه می کنند؛ خمینی ها کجا هستند.

 

منتظرالقائم با اشاره به اهمیت سخنرانی های طلاب یادآور شد: آن روزی که اینستاگرام و تلگرام و ماهواره ها نبود، ضریب نفوذ طلاب در جامعه بالاتر بود یا امروزه؟ به خاطر اینکه مهم ترین رسانه ای که انقلاب دارد، یعنی منبر که رهبر معظم انقلاب فرمودند رسانه منبر همان ارتباط چهره به چهره است و از صدا و سیما هم مهم تر است را رها کرده ایم.

 

کارشناس فضای مجازی با بیان این­که نباید از تندوری به عنوان برچسب ترسید، گفت: امروزه با وجود نیروی حزب اللهی در صحنه وجود ندارد و در این در حالی است که بسیار هستند؛ باید اصول انقلاب اسلامی مورد توجه قرار دهیم و خودمان به دنبال پیاده کردن آن باشیم و تندروترین ما، امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستند، پس نباید از تندوری به عنوان برچسب ترسید.

 

پژوهشگر فضای مجازی گفت: باید به فکر شب اول قبر بود که در قبال کارهای انجام نداده، حرف­های نگفته، تعطیلی امر به معروف و نهی از منکر، اتلاف وقت در فضای مجازی و عدم رویکرد انقلابی در فضای مجازی از ما سؤال خواهد شد.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی در سلطنت پهلوی ممکن نیست؛ در سلطنت آمریکایی، انقلاب ممکن نیست؛ انقلاب اسلامی در فضای مجازی، اول شکستن این ساختار است؛ کاملا ممکن و شدنی است.

 

منتظرالقائم با اشاره به اهمیت رفع معضلات فضای مجازی خاطرنشان کرد: اگر حل معضلات فضای مجازی کشور آنقدر بی اهمیت بود که اکنون تا این حد جلوه می­دهند، رهبر معظم انقلاب شورای عالی مجازی را تشکیل نمی­داد و می­گفت که برجام و فرجام با همه اهمیت آن، من رییس شورای عالی مجازی می­شدم و اگر حل نشدنی بود، ایشان شورا، سیاست و راهکار برای آن نمی­گذاشتند./822/202/ب2

ارسال نظرات