۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۳۱۷۰۹۴
آیت‌الله دستغیب در دیدار جمعی از عشایر ایل قشقایی:

در کنار انتخابات به مسائل مهم و کلان جامعه نیز پرداخته شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: لازم نیست تمام افکار معطوف به انتخابات شود بلکه باید کارهای مهم و کلان کشور نیز به روال انجام شود.
سيد علي اصغر دستغيب، نماينده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان فارس، آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، شب گذشته، در دیدار جمعی از عشایر فارس گفت: ما بعضی اوقات درباره اصالت ها با آب و تاب سخن می گوییم اما در مواردی آن چنان آگاهی تفصیلی نسبت به قشرهای اصیل موجود نیست یا اگر هست این تکریم چنان که باید نمود عینی و بروز عملی ندارد.

  

وی در ادامه افزود: در استان فارس به تعبیر  آقا عشایر و به ویژه ایل قشقایی سابقه بسیار ممتدی هم از لحاظ دفاع از این مرز و بوم و دفاع از مرزهای عقیدتی و غیرت ورزی دارند چنان که در مواردی که حقیقتا نظام اسلامی مورد تهدید واقع شده این حضور و غیرت را شاهد بوده ایم.

 

آیت‌الله دستغیب بیان کرد: ایل قشقایی با استعدادهای خدادادی خود در پیشرفت های علمی در رشته‌های مختلف دانشگاهی و حتی رشته های دینی افتخارآفرین بوده و اساتید بزرگ حوزوی بزرگ در فلسفه، فقه و اصول و همچنین افرادی که گام های خیر بزرگ برداشته اند را تقدیم جامعه کرده و اکنون نیز از نظر پیشبرد اهداف بزرگ فرهنگی، امداد نسبت به محرومان و ابعاد دیگر، چهره های متعددی در میان عشایر وجود دارد.

 

وی با بیان این که اجر رسالت پیامبر(ص) مودت نسبت به خویشان  است تصریح کرد: عواطف و مودّت نسبت به خاندان نبوّت و آل رسول ریشه قرآنی دارد که بعد هم در مورد سادات جلیل‌القدر که حفظ حیثیت اجداد خود را در رفتار و اخلاق و گفتار داشته‌اند تجلّی می یابد و این محبت در میان عشایر جلوه بالایی دارد.

 

تولیت معظم آستان مقدس اظهار داشت: تعبیری وجود دارد که شخص در فرزند او حفظ می شود و این مبتنی بر علاقه خدادادی بشری در فرزندآوری و فرزند دوستی است که احساس می کند یکی از راه های ماندگاری ، تربیت فرزندی شایسته است و لذا رسول اکرم(ص) نیز مودّت ذی القربی را مزد رسالت عنوان می‌کنند و این امر متضمن حفظ محتوای دین نیز هست. مکتب جاودانه اسلام در عترت و اهل بیت پیامبر(ع) حفظ شده و طرق دیگری که برای وصل وجود دارد دارای نواقصی هست.

 

علاقه ایل قشقایی به سادات ریشه در آموزه های قرآنی دارد

وی خاطرنشان کرد: علاقه و مودتی که در بین بزرگان ایل قشقایی نسبت به سادات است ریشه آن برگرفته از آن آموزه قرآنی است.

 

آیت الله دستغیب در ادامه به ذکر خاطراتی از دیدار با مشایخ ایل قشقایی در ابتدای انقلاب پرداخت و گفت: عشایر اظهار علاقه شدیدی به  امام(ره) می‌کردند و می گفتند« امام از ما امنیت بخش هایی از فارس که ایلمان هست را خواسته اند که ما تا پای جان بر آن ایستاده ایم».

 

وی ادامه داد: بنده نیز به عنوان یک برادر و دوستدار ایل با عظمت قشقایی هیچ گاه مجاهدات و عواطف و خلوص عقیده و فداکاری این طیف در مسیر انقلاب را فراموش نمی کنم و اگر در جاهایی کم لطفی هایی رخ داده باشد باید جبران شود.

 

ایل قشقایی در شورآفرینی در انتخابات تأثیر گذار هستند

تولیت معظم آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) افزود: ایل قشقایی با کمیتی که از نظر تعداد دارد در افزایش شور انتخابات تاثیرگذار هستند که هر چه این حضور پر رنگ‌تر باشد عزت و افتخار کشور بیشتر خواهد بود.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: انتخابات با تمام اهمیتی که دارا می باشد می گذرد و لازم نیست تمام افکار معطوف به انتخابات شود بلکه باید کارهای مهم و کلان کشور نیز به روال انجام شود و به ویژه لازم است برای جوانان به طور اعم و جوانان ایل به طور اخص برنامه ریزی شود تا از توان این گنجینه های ارزشمند در جایگاه مناسب خود استفاده شود./919/202/ب3

ارسال نظرات