۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۳۱۶۵۲۵
کارشناس مسائل مذهبی:

رفتار حضرت زینب در بحران ها، الگوی مسؤولان باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام خادم القرآنی با بیان این‌که حضرت زینب(س) بزرگ ترین بحران ها در طول زندگی خود را به بهترین نحو مدیریت کرده و با موفقیت از آن ها عبور کردند، گفت: این رفتار حضرت زینب در مدیریت بحران ها باید الگویی برای مسؤولان جمهوری اسلامی باشد.
حضرت زينب(س)

حجت الاسلام اکبر خادم القرآنی، کارشناس مسائل مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زینب(س)، گفت: یکی از موضوعاتی که در زندگی حضرت کمتر به آن توجه شده مدیریت بحران ها از سوی ایشان است که بزرگ ترین بحران ها در طول زندگی خود را به بهترین نحو مدیریت کرده و با موفقیت از آن ها عبور کردند.

 

وی ادامه داد: یک نمونه مدیریت بحران در بیماری هایی است که در واقعه کربلا وجود داشت، حضرت امام سجاد(ع) در کربلا بیمار بودند و حضرت زینب(س) به خوبی از ایشان پرستاری کردند و به امام سجاد(ع) فرمودند که "این بیماری تو را بیتاب نکند و این عهدی است که خداوند با جد و پدر و عموی شما بسته است" و در آن شرایط سخت، این گونه به حضرت دلداری دادند که باید الگویی ارزنده برای پزشکان و پرستاران ما باشد.

 

کارشناس مذهبی، افزود: در مسیر کربلا به شام، غذایی که در اختیار اسرا و حضرت زینب(س) می گذاشتند جیره بندی شده و بسیار ناچیز بود، حضرت با تمام محدودیت هایی که وجود داشت، با تقسیم هوشمندانه و برنامه ریزی شده غذا در تمام مسیر توانستند نیاز همه افراد و کودکان را به خوبی تامین کرده و از این بحران هم به خوبی عبور کنند و این مطلب در منابع معتبر شیعه وجود دارد.

 

حجت الاسلام خادم القرآنی تصریح کرد: نگاه حضرت در بحران ها فقط به ابزارهای مادی نبود و راز و نیاز و توسل ایشان در همه شرایط پایدار بود و علیرغم استفاده از همه ابزارهای مادی ممکن، نماز شب و راز و نیاز ایشان هیچ گاه ترک نمی شد، در حالی که حتی تصور آن شرایط و رفتاری که با اسرای کربلا با آن همه مصیبتی که بر سرشان آمده بود هم برای ما بسیار دردناک است.

 

وی بیان داشت: نکته دیگری که در سیاست و مدیریت کلان و حتی در مدیریت خانواده بسیار مهم است و از رفتار حضرت زینب(س) استفاده می شود، حفظ آبرو و عظمت و شوکت و عزت اسلامی ایشان در تمام مسیر واقعه کربلا و بعد از آن در دوران اسارت است، ایشان تحت سخت ترین فشارهای جسمی و روحی که هر انسان مقاومی را هم می تواند از پای درآورد نه تنها تسلیم نشدند، بلکه فرمودند "ما رایت الا جمیلاً".

 

کارشناس مذهبی، توضیح داد: در شرایطی که همه فکر می کردند دیگر حضرت(س) و همراهانشان شکست خورده اند و دیگر حرفی برای گفتن ندارند و با شرایط اسارت در آن وضعیت، با یک جمله توانستند اقتدار اسلام را حفظ کنند و هرگز اظهار ضعف و عجز در برابر دشمن نکردند.      

      

حجت الاسلام خادم القرآنی افزود: متاسفانه ما امروز شاهد هستیم که برخی مسؤولان کشور در کنفرانس ها و جلسات بزرگ و بعضاً بین المللی اظهار ناتوانی و عجز می کنند و در برابر دشمنان، تحریم ها را عامل ضعف برای مردم می شمارند، در حالی که مقام معظم رهبری هیچ گاه در برابر دشمن اظهار عجز نکردند و همواه تاکید داشتند که ما از تحریم ها عبور خواهیم کرد، این رفتار حضرت زینب(س) در مدیریت بحران ها باید الگویی برای مسؤولان جمهوری اسلامی باشد./869/302/ب1

ارسال نظرات