۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۳۱۵۱۹۳
آیت الله نوری همدانی:

مشارکت حداکثری در انتخابات سبب تقویت انقلاب می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت لله نوری همدانی وظیفه اصلی امروز را تقویت انقلاب و نظام اسلامی دانست و گفت: شرکت در انتخابات می تواند انقلاب را تقویت کند تا این انقلاب زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) شود.
ديدار توليت، معاونان و مديران فرهنگي مسجد جمکران با آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی، استاد برجسته حوزه علمیه، عصر امروز در دیدار با  جمعی از کارکنان داوطلب جمعیت هلال احمر سراسر کشور، با اشاره به آیاتی از سوره الفجر  اظهار داشت:  ایام الله دهه فجر  بسیار با اهمیت است و خداوند در سوره فجر به ظالمان و مسستکبران که در زمین بر مردم حکومت می کردند  اشاره کرده است و می فرماید کسانی که اسلام را پذیرفته اند باید با امر به معروف و وحدت ظالمان را از میان بردارند و آنها را سرنگون کنند.


وی با اشاره به این که در جمهوری اسلامی ایران با حمایت مردم شاهد پیروزی انقلاب اسلامی بودیم، افزود: از نظر اسلام رژیم‌های سلطنتی و استبدادی نا مشروع است و مردم وظیفه مقابله و مبارزه با این رژیم‌ها را دارند و یکی از دستورات اکید اسلام مبارزخ با ظلم و استبداد است.


حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که در ایران با وجود این که مردم مسلمان بودن و حاکمان هم خود را مسلمان می دانستند ولی به سبک قبل از اسلام رژیم‌های سلطنتی وجود داشت، خاطرنشان کرد: در چنین رژیم‌های استبدادی با وجود این که مردم در فقر کامل مادی و فرهنگی قرار دارن عده ای کاخ نشین مرفه به خود اجازه می دهند که با ظلم بر مردم حکومت کنند و مردم را رعیت خود بدانند و آنهارا تحقیر کنند و اجازه دخالت ر تعیین سرنوشت خود را ندهند.


وی انسان را از دیدگاه اسلام دارای کرامت جانشینی خداوند در زمین دانست و یادآور شد:این که عده‌ای خود را بر مردم برتر بدانند و بر آنها حکومت کنند بر خلاف اسلام است ولی در اسلام این جریان به وجود امد که مردم در انقلاب اسلامی توانستند این رژیم را سرنگون کنند.


استاد برجسته حوزه علمیه جریان دیگری که اسلام با آن در تضاد است را جریان استکبار دانست و اظهار داشت: در تاریخ گذشته ایران، استکبار جهانی قسمت‌های زیادی از خاک ایران را با زور و با تحمیل قراردادهای یک طرفه از ایران جدا کرد تا این که در سال 1332 آیت الله کاشانی توانست محمد رضا شاه را برای اولین بار از ایران فراری دهد ولی آمریکا و استکبار محمد رضا را برگرداند و از آن سال تا پیروزی انقلاب اسلامی، ایران زیر سلطه آمریکا بود.


وی با بیان این که این انقلاب با پیروی از آموزه‌های اسلام توانست قدرت استبداد داخلی را نابود کند، افزود: کشورهای استکباری به خاطر آن روح استکباری و خود برتر بینی که دارند وقتی دیدند این انقلاب پیروز شد به فکر جلوگیری از انتشار این انقلاب افتادند و از همین جهت صدام را تقویت کردند تا به ایران حمله کند که خداوند به امام خمینی(ره) این قدرت را داد که جلو تمام قدرت‌ها بایستد و مردم و انقلاب را رهبری و حفظ کند.


حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که مهمترین مسأله در زندگی انسان حکومت است، خاطرنشان کرد: به همین خاطر تمام پیامبران(ص) با حکومت‌های فاسد مبارزه کردند تا حکومتی صالح را به وجود آورند و به فضل خدا امروز در ایران این حکومت صالح به وقوع پیوست و دشمنان هر چه تلاش کردند نتوانستند این انقلاب و حکومت اسلامی را به زانو درآورند.


وی با اشاره به این که امروز نظام ما یک نظام ولایی صالح است، یادآور شد: امروز وظیفه اصلی ما محافظت از این نظام است که باید با شرکت در انتخابات پایه‌های انقلاب را تقویت کنیم و زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنیم.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت کار فعالان در هلال احمر، اظهار داشت: از پیامبر(ص) نقل شده است که هر کس به هر اندازه به مردم خدمت کند به همان اندازه نزد خداوند عزیز است و کار در هلال احمر می تواند بسیار مورد رضای خدا باشد و از آن جهت که انتظار برای فرج به معنی زمینه سازی ظهور است باید به هرطریق که بتوانیم با خدمت به این انقلاب، نظام اسلامی را تقویت کنیم تا زمینه ظهور امام زمان(عج) فراهم شود./843/پ202/ج

ارسال نظرات