۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۳۱۲۵۸۲
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور:

خداوند متعال نخستین معلم انسان است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور گفت: جلوه کرامت الهی در خلقت انسان علم است چرا که نخستین معلم خودش بود و به انسان از مکتب وحی علم آموخت.
حجت‌الاسلام حاج‌ علي اکبري

به گزارش خبرنگار خبرگزرای رسا، حجت الاسلام جواد حاج علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور شامگاه 5 بهمن در خصوص شان معلم که در برنامه زنده یاد خدا از شبکه قرآن برگزار شد، با اشاره به حق معلمان بر علم آموزان، گفت: در روایت است که شاگرد حق استاد و جلسه درسش را بزرگ بدارد و به سخنان او به شایستگی گوش فرا دهد و برای کسب علم به ایشان رجوع کند و با آمادگی تمام در نزد او حاضر شود و ایشان را یاری رساند تا استاد آن دانشی را که شایستگی او است در اختیارش قرار دهد.

 

وی در ادامه روایت بیان داشت: یاری استاد از جانب شاگرد به این نحو است که شاگرد با ذهنی محیا و فارغ از مسائل دیگر در نزد استاد حاضر شود و در زمان کسب مطالب علمی تمرکز کافی را داشته باشد و عقل، فهم و دل را برای دریافت علوم استاد محیا کند.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به عواملی که سبب فاصله بین شاگرد و استاد می‌شود، ادامه داد: بازیگوشی‌های دنیوی سبب فاصله بین استاد و شاگرد می‌شود و اما اگر علوم او را به درستی برداشت کند به عنوان نماینده او محسوب می‌شود و می‌تواند فردی باشد که دانش را به دیگران منتقل کند و جهل را برای رضای خدا از بین ببرد.

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور گفت: بعد از حق رهبر، حاکم و والی حق معلم و استاد مطرح است که بیانگر اهمیت و اوج جایگاه حقوق معلم است.

 

وی اظهار داشت: حقوق معلم به دلیل حق علم و معرفت است اسلام مکتبی است که ابتدا و انتهایش علم است و این مایه مباهات مسلمانان است و خداوند پیامبر(ص) را به عنوان معلم تزکیه و تعلیم انسان‌ها معرفی می‌کند.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری عنوان کرد: آفرینش آسمان و زمین مقدمه‌ای بوده است تا انسان به علم برسد و این علم شامل قدرت و علم الهی است.

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور در پایان خاطر نشان کرد: جلوه کرامت الهی در خلقت انسان علم است چرا که نخستین معلم خودش بود و به انسان از مکتب وحی علم آموخت./813/203/ب3

ارسال نظرات