۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۳۱۱۵۸۱
استاد حوزه و دانشگاه:

محبت به ائمه معصومین عین محبت به خداوند متعال است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که محبت به ائمه معصومین(ع) عین محبت به خداوند متعال است، گفت: آن کس که خدای سبحان را بالاصاله دوست دارد، امامان معصوم(ع) را بالتبع دوست دارد؛ چون ائمه اطهار(ع) تابع خداوند متعال هستند، ما این بزرگواران را دوست داریم و عاشق آن ها هستیم.
ائمه معصومين(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم زهرا حیدری، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست‌های تفسیر زیارت جامعه کبیره که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد برگزار شد، گفت: ما در روایت داریم راه رسیدن به محبت الهی گذر از لذات دنیا است.

 

وی ابراز داشت: سعی کنیم خیلی به دنبال لذت جویی نباشیم، بسیاری از افرادی که زندگی ساده دارند، نه این که دارایی نداشته باشند؛ بلکه دارند و استفاده نمی کنند و استفاده آن ها این است که آن را باقیات صالحات قرار می دهند و انفاق می کنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با طرح این پرسش که چرا ائمه اطهار(ع) محبوب خداوند هستند، افزود: چرا که این بزرگواران از متقین، صابرین، متوکلین هستند. زهد و رویگردانی از لذایذ دنیا و انفاق مالی راه های رسیدن به محبت الهی است.

 

حیدری در ادامه با بیان این که در قرآن پیشگامان میدان محبت، ائمه معصومین(ع) هستند، اظهار داشت: شاهد این سخن آیه هشت سوره انسان است، خداوند متعال در آیه شریفه می فرماید: «وَ یُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْکِینًا وَ یَتِیمًا وَ أَسِیرًا؛ و طعام را با آن که دوستش دارند، به مستمند و یتیم و اسیر دهند.».

 

در اوج نیاز به دیگران کمک کردن، به انسان ارزش می دهد
این کارشناس مسائل خانواده گفت: در اوج نیاز به دیگران کمک کردن، انسان را بالا می برد، وقتی دیدید کسی محتاجتر از شما هست، انفاق کنید، این کار به شما ارزش می دهد.

 

وی ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص)می فرمایند: «ثَلاثَةٌ یُحِبُّهَا اللّه ُ : قِلَّةُ الکَلامِ  و قِلَّةُ المَنامِ و قِلّةُ الطَّعامِ . ثَلاثَةٌ یُبغِضُهَا اللّه ُ: کَثرَةُ الکَلامِ و کَثرَةُ المَنامِ و کَثرَةُ الطَّعامِ، خداوند، سه چیز را دوست مى دارد: کم گویى ، کم خوابى و کم خورى ؛ و سه چیز را خداوند دشمن مى دارد : پُرگویى ، پُرخوابى و پُرخورى.».

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: اگر کسی صدای امام زمان(عج) را می خواهد بشوند، نباید هر آهنگ و آوازی را بشنود، حضرت شعیب(ع) چنان بر محبت خدای متعال گریست که بینایی خود را از دست داد.

 

محبت به ائمه معصومین(ع) عین محبت به خداوند متعال است
حیدری اظهار داشت: محبوبِ محبوب، خود نیز محبوب است. امامان ما محبوب خداوند هستند و محبوبِ محبوب، خود نیز محبوب است. ائمه اطهار(ع) چون محبوب خداوند متعال هستند، محبوبان خدا، محبوب محبان خدا هستند. چرا ما حضرت علی(ع) را دوست داریم؛ چون محبوب خداوند متعال است.

 

این کارشناس مسائل خانواده با بیان این که محبت به اهل بیت(ع) عین محبت به خداوند متعال است، گفت: پس آن کس که خدای سبحان را بالاصاله دوست دارد، امامان معصوم(ع) را بالتبع دوست دارد؛ چون ائمه اطهار(ع) تابع خداوند متعال هستند، ما این بزرگواران را دوست داریم و عاشق آن ها هستیم.

 

وی ابراز داشت: ائمه معصومین(ع) تمام ویژگی های انسان‌های کامل را دارا هستند، کسانی که اهل بیت(ع) را دوست دارند، بیش از خود و خانواده خود، پیامبر اکرم(ع) و امامان معصوم(ع) را دوست دارند.

 

فرزندان خود را برای سربازی امام زمان(عج) تربیت کنیم
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: پیامبر اسلام(ص) می فرمایند:«لَایومن عبد حتی اکون اَحب الیه من نَفسه و یَکون عترتی احب الیه من عترته وَ یکون اهلی احب الیه من اهله و یَکون ذاتی احب الیه من ذاته؛ ایمان بنده ای کامل نمی شود؛ مگر این که من نزد او از خودش محبوب تر باشم و عترت من نزد او محبوب تر از عترت خودش باشد و اهل بیت من پیش او از اهل بیت خودش و ذات من پیش او محبوب تر از ذات خودش باشد.»؛ از این رو سعی کنید امام زمان(عج) محبوب تر از فرزند شما باشد و فرزند خود را برای سربازی امام زمان(عج) تربیت کنید.

 

حیدری اظهار داشت: حضرت علی(ع) می فرمایند: «مَن احبَّ الله احبَّ النّبی و مّن احبَّ النّبی احبّنا وَ مَن احبّنا احبَّ شییعتنا فان النّبی و نّحنُ و شیعَتُنا من طینه واحده؛ هر کس خدا را دوست بدارد، پیامبر را هم دوست خواهد داشت و هر کس پیامبر را دوست بدارد، ما (اهل بیت) را دوست خواهد داشت و هر کس ما را دوست بدارد، به پیروان ما نیز محبّت خواهد کرد؛ زیرا پیامبر و ما و شیعیان ما از یک طینت آفریده شده‌ایم.».

 

این کارشناس مسائل تاریخ به جنایات داعش در سوریه اشاره کرد و گفت: خدا گروه داعش را لعنت کند، متاسفانه شنیدیم گروه داعش 300 نفر از مردم یک روستا در سوریه را کشتند. خدا لعنت کند آمریکا را این گروه را درست کرد و عربستان که پشتیبان مالی این هاست و خدا لعنت کند، کشورهایی مانند ترکیه که این گروه را حمایت می کنند.

 

این کارشناس تاریخ تشیع با اشاره به این که بعضی افراد به جرم شیعه بودن، سر بریده می شوند، افزود: مفتی وهابی نماز می خواند و روبه قبله ای که خداوند تعیین کرده، می ایستد، اما ریختن خون شیعه را مباح می داند./1309/202/ب2

ارسال نظرات