۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۳۱۰۸۵۹
استاد حوزه علمیه:

استفاده درست از رحمانیت الهی سبب کسب رحیمیت خداوند می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: خداوند متعال به مقتضای رحمانیت همه امکانات را در اختیار بشر قرار می‌دهد و اگر انسان از آن درست استفاده کرد صفت رحیمیت خداوند را درک خواهد کرد.
عظيمي فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمد حسین عظیمی‌فر مدرس حوزه علمیه قم شامگاه چهارشنبه با حضور در برنامه زنده تلویزیونی یاد خدا در خصوص رحمانیت و رحمیت خداوند، گفت: همه عالم در حال پرروش است که شیوه پرورش‌دهنده آن یعنی خداوند بر اساس رحمانیت و رحیمیت است.

 

وی افزود: خداوند متعال به مقتضای رحمانیت همه امکانات را در اختیار بشر قرار می‌دهد اگر انسان از آن درست استفاده کرد صفت رحیمیت خداوند را درک خواهد کرد.

 

مدرس حوزه علمیه قم عنوان کرد: خداوند نسبت به بندگان خود دو نوع مهربانی دارد یعنی در ابتدا همه امکانات مادی و معنوی را در اختیار همه بندگان خود قرار می‌دهد هر بنده‌ای که از آن استفاده کرده به رحمانیت ثانویه خداوند یعنی رحیمیت دست یافته و از سوی خداوند هدایت و رهبری می‌شود، در رحمیت خداوند ولایت او بروز می‌کند.

 

حجت‌الاسلام عظیمی‌فر، با اشاره به رحمت رحمانی با رحمت رحیمی خداوند، اظهار داشت: رحمت رحمانی همه موجودات را در برمی‌گیرد مقابل ندارد یعنی هر چیزی مقابل رحمت رحمانی خدا نیست اکتسابی نبوده مقدمه و پیشیاز رحمت رحیمی خداوند است.

 

وی افزود: اما رحمت رحیمی خداوند در مقابل غضب او قرار دارد و محدود به افراد خاصی است که ژرفا و عمق داشته و اکتسابی است هدف از خلقت انسان رسیدن به رحمت رحیمی است، بر اساس آیات قرآن کریم کسانی که دستورات الهی را رعایت کنند به رحمت رحیمی می‌رسند.

 

مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به آیه 29 سوره نساء، بیان داشت: بسیاری از آیات قرآن تصریح کرده است که رحمت رحیمی برای همه نیست اما کسانی هم که گناه کردند بعد از توبه خداوند با آنها غفور و رحیم خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام عظیمی‌فر ابراز کرد: هر جا بحث رحیمیت به میان می‌آید صحبت از ربوبیت خداوند است، خداوند همه موجودات را برای رشد خلق کرده است رحمت رحیمی را هم برای همه انسان‌ها خلق کرده است اما انسان باید برای رسیدن به آن در وجود خود ظرفیت ایجاد کند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقابل رحمت رحیمی خداوند لعنت است، کسانی که از رحمت رحمانی خداوند درست استفاده نمی‌کنند خداوند آنها را لعنت می‌کند، برخی فکر می‌کنند لعنت از مقوله گفتار است اما اصل لعنت یعنی قطع رحمت و لطف خداوند است./807/202/ب1

ارسال نظرات