۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۳۱۰۰۷۳
امام جمعه شهر ماهان:

ریشه یابی ناهمگونی های فرهنگی، راه حل مشکلات فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر ماهان گفت: مسائل فرهنگی را می توان راه حل بسیاری از مشکلات جامعه دانست، در واقع فرهنگ و هنر با استفاده از ابزار و سلاح بسیار موثر خود در حل بسیاری از مشکلات جامعه تاثیرگذاری بسزایی دارند.
مشکلات فرهنگي

حجت الاسلام محمد محمدزاده امام جمعه شهر ماهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با مشکلات فرهنگی جامعه، گفت: اگر این ناهمگونی های فرهنگی را ریشه یابی کنیم به نتایج قابل قبولی که می توانند در جهت رفع مشکلات فرهنگی به ما کمک کنند می‌رسیم.

 

وی تصریح کرد: ما اگر بخواهیم فرهنگ جامعه خود را ارتقا دهیم و به نقطه مطلوب برسانیم باید خود آستین همت را بالا بزنیم، از دست نیروی انتظامی و گشت های ارشاد کاری ساخته نیست، باید خودمان خودمان را بسازیم و حتی پس از خودسازی اجتماعی ما هم می توانیم به آرمان های خود در دهکده جهانی جامه عمل بپوشانیم و با تولیدهای قوی رسانه ای و نوشتن کتاب های تاثیرگذار نبض حیات بشری را به دست گیریم.

 

امام جمعه ماهان اذعان کرد: مسائل فرهنگی را می توان راه حل بسیاری از مشکلات جامعه دانست، در واقع فرهنگ و هنر با استفاده از ابزار و سلاح بسیار موثر خود در حل بسیاری از مشکلات جامعه تاثیرگذاری بسزایی دارند.

 

حجت الاسلام محمدزاده بیان کرد: ارتقای فرهنگ دینی و قرآنی به عنوان هدف والای مدیران جامعه است که در این برهه حساس زمانی اگر به قشر جوان نپردازیم دشمنان آنان را به فرهنگ غربی سوق خواهند داد، در واقع باید جوانان را به سمت فرهنگ بومی، دینی و مذهبی جذب کنیم تا با جذب حداکثری و دفع حداقلی آرمان های انقلابی حفظ شود.

 

وی با اشاره به حفظ فرهنگ اصیل اسلامی در شهر ماهان خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که سبب شده فرهنگ اصیل و اسلامی ماهان حفظ شود؛ علاقه شدید مردم ماهان به اهل بیت است و در جشن ها و عزاداری ها نیز حضور دارند که این سبب شده هویت دینی و اسلامی این شهر حفظ شود.

 

امام جمعه ماهان با اشاره به مشکلات فرهنگی شهر ماهان افزود: تنها مشکلی که ما در حال و آینده داریم؛ ورود گردشگران فراوان به این شهر است، از این رو ورود گردشگران با فرهنگ های مختلف و ظاهرهای متفاوت که مورد تائید اسلام نیستند و حجاب شرعی را نیز رعایت نمی کنند برای این منطقه یک خطر جدی محسوب می شود.

 

وی در زمینه ارائه راهکار برای گسترش فرهنگ اسلامی اظهار داشت: ما می توانیم با  کمک مبلغان حوزه های علمیه برادران و خواهران، برگزاری جلسات قرآن، نماز جماعت و تشکیل کارگروه های پرسش و پاسخ و کار فرهنگی بر روی گردشگران کمک شایانی برای حفظ فرهنگ اسلامی در جامعه کنیم.

 

حجت الاسلام محمدزاده در پایان گفت: ما باید همانند قدیم برگزاری جلسات خانوادگی را فرهنگ سازی کنیم چراکه تاثیر بهتر و عمیق تری دارد./972/303/ب1

ارسال نظرات