۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۳۰۹۵۶۴
دبیر ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی خوزستان:

معرفی نامزدهای اصلح به مردم وظیفه نخبگان است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و دبیر ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی خوزستان با اشاره به تلاش های دشمنان و فتنه گران برای ایجاد بی اعتمادی میان مردم و نظام اسلامی، گفت: نخبگان با معرفی افراد شایسته حضور در مجلس به مردم به وظیفه روشنگرایانه خود عمل کرده و ارزش های انقلاب اسلامی را بالاترین معیار بدانند.
حجت الاسلام سعيد سعدي ، مدير مؤسسه حقوق و قضا اسلامي در اهواز

حجت الاسلام سعید سعدی، کارشناس و دبیر ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که با توجه به در پیش بودن انتخابات عده ای بحث تقلب و زیر سؤال بردن انتخابات را مطرح می کنند، اظهار داشت: این افراد با از دست دادن وجهه سیاسی و بی اعتنایی مردم به آن ها همچون وقایع و اتفاقات صورت گرفته در انتخابات 88 بحث تقلب را مطرح کرده و با این اقدام آگاهانه یا از روی غفلت تلاش به جلب آراء و افکار عمومی به سوی خود هستند.

 

کارشناس و دبیر ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی خوزستان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره خسارت های جبران ناپذیر فتنه 88، ابراز داشت: این فتنه از همه حیث خسارت ها و لطمه های جبران ناپذیری بر نظام اسلامی وارد کرده و فتنه گران و غربی ها در آن زمان تلاش فراوانی در ایجاد جو بی اعتمادی میان مردم و مسؤولان انجام دادند.

 

حجت الاسلام سعدی با اشاره به این که پس از فتنه 88 شاهد برگزاری چندین انتخابات و حضور پرشور مردم بودیم، گفت: حضور مردم در انتخابات خط بطلانی بر ادعاهای فتنه گران و غربی ها در ایجاد شکاف میان ملت و نظام اسلامی کشیده و در آینده نیز حضور پررنگ مردم در انتخابات را شاهد خواهیم بود.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و بحث حق الناس در انتخابات اظهار داشت: متولیان امر انتخابات به عنوان امانتدار آراء مردم، ملاک شرعی و قانونی را مدنظر قرار داده و وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

 

وی ناآگاهی و بی اطلاعی ساکنان شهرهای بزرگ و پهناور کشور از فهرست های انتخاباتی به ویژه مجلس خبرگان را امری طبیعی دانست و گفت: گروه های سیاسی و اقشار مورد اعتماد مردم با ارائه فهرست عاملی در آشنایی مردم با گرایش های فکری نامزدهای انتخابات شده و رهبر معظم انقلاب نسبت به حضور افراد در فهرست های معاند و زاویه دار با نظام اسلامی هشدار دادند.

 

کارشناس و دبیر ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی خوزستان با اشاره به این که گروه های فاسد و معاند در شهرهای بزرگ با در نظر گرفتن عدم امکان بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات از سوی مردم اقدام به ارائه فهرست در برگیرنده افراد هم سو با افکار خود گام بر می دارند، افزود: در تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات، شورای نگهبان و هیأت های انتخاباتی و نظارتی حداقل صلاحیت را در نظر گرفته و مردم خود باید بهترین نامزد را با توجه به سوابق و حضور در لیست انتخاباتی و جریان سیاسی انتخاب کنند.

 

حجت الاسلام سعدی اهمیت نخبگان و روشنفکران در تبیین و روشنگری عوام در آستانه انتخابات را ستودنی دانست و اعلام کرد: نگاه و حرف شنوی مردم از نخبگان جایگاه اساسی آن ها را بیان کرده و با معرفی افراد مورد وثوق خود به جامعه وظیفه خود را انجام داده و به هیچ وجه تحت تأثیر گرایش های سیاسی، اقتصادی و قبیله ای قرار نگرفته و ارزش ها انقلاب اسلامی را بالاترین معیار خود قرار دهند./9456/303/ب1

ارسال نظرات